Gå til innhold

Digitalisere HI8-opptak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

leste på www.dinside.no igår om en ny DVD-brenner fra HP som var til nettopp slik bruk. Var bare å koble til fra en analog kilde og rett på DVD-plater.

Noe dyrt med 3000 for noen få opptak, men det er jo midt i blinken, også har du en DVD-brenner som kan kobles til datamaskin eller til TV f.eks.

bertie

Lenke til kommentar

Pinnacle har også en eller annen duppeditt, men det koster å være kar!

Prøv om du kan få lånt et DV-kamera som har AV-inn/ut. Bruk DV-kameraet som en slags "converter" og spill det inn via Firewire-porten.... om det går...

Lykke til i alle fall!

Lenke til kommentar

hva med et 30-dagers kjøp på elkjiip ?

F.eks Sony TRV80 som har "analog inn", da kobler du bare Hi8-kameraet sammen med TRV-80' en..........

Du kan også for øvrig søke litt på forumet her så finner du flere tråder om emnet .

Lenke til kommentar

Å bruke Elkjøp på en måten er egentlig misbruk av tillit. Jeg har hørt den før. Elkjøps ordning baserer seg på tillit fra oss kunders side og den synes jeg ikke vi skal misbruke. Jeg vet at den er blitt misbrukt på spill og dermed har vi mista den muligheten.

Målet godkjenner ikke måten

Lenke til kommentar

du har så rett, så rett......trekker alt sammen tilbake... med mindre vedkommende sterkt vurderer å kjøpe et DV-kamera. Ordningen innbyr til å bruke den som en "prøveordning" for nye produkter.

Du nevner spill, hvis Elkjøp var litt smarte så hadde de gjort unntak for nettopp spill, noe som opplagt innbyr til piratkopiering.....

Lenke til kommentar

Synes ordninga til Elkjøp er kjempesaker. Gjorde i allefall at jeg fikk prøvd noen kameraer før jeg bestemte meg. Jeg spurte selgeren der nettopp om dette og han var helt enig at jeg burde gjøre det sånn slik at jeg ble fornøyd. Hvor mange ganger før har vi ikke alle sammen kjøpt noe for så oppdage svakheter når f.eks. kamera endelig ligger i hånden og man skal gjøre opptak hjemme? En annen sak er prisgarantien de har. Da jeg tilslutt hadde bestemt meg, så ble prisen på kameraet automatisk 1400 mindre det som sto på prislappen fordi en konkurrent tilfeldigvis hadde kampanje på akkurat den modellen. Jeg behøvde ikke engang fortelle de det, det gjorde de selv i kassa når jeg skulle betale. Mao fikk jeg prøvd produktet ordentlig og samtidig beste pris på det.

Lenke til kommentar

Jeg synes den siste er grei. Det er derfor Elkjøp har gjort det sånn: De vil ha oss som fornøyde kunder. Poenget med å bruke Elkjøp-systemet må ikke bli sånn at man "leier" gratis utstyr for en jobb man skal ha gjort - ikke for å kjøpe.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg prøvde Pinacle Moviebox Dv som skulle konvertere analog video til DV, men jeg klarte ikke å få den stabil så den ble returnert.

Ser at Thorn leier ut Digital8 kamera, jeg tror disse kan brukes til å spille av Hi8 til DV.

Det er riktig, jeg lånte et slikt kamera for å prøve, så det gikk fint.

Jeg kjøpte imidlertid Pinnacle DC10Plus PCI analog video inn/ut. Med S-VHS og kompositt!

Her kan du altså redigere, for deretter og spille tilbake til HI8 om du vil. Jeg gjør personlig ikke det, spiller inn som avi. redigerer filmen og brenner vcd eller dvd eller som mpeg eller wav. VCD eller DVD funksjonen i Studio er imidlertid ikke så god! :(

Dette kan altså ta inn alle analoge kilder, så her kan du spille inn fra tv/vhs/HI8 osv.

Jeg kjøpte kortet som pakke med Studio 7, da var prisen 3200 for et par år siden. Nå er det billigere, .. eks komplett.no: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...4&GrpID=17&s=pl kr. 2.216,- Der er en del å velge i, sjekk elers denne tråden hvor det snakkes om det samme: http://forum.akam.no/viewtopic.php?topic=144681

Hans Arne

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...