Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Random Bluescreens, tok ut en rambrikke OK

Anbefalte innlegg

Hei! Bare lurte på om dere kunne hjelpe meg med no.

Har hatt problemer med tilfeldige bluescreens helt siden jeg fikk ny pc, men det gikk mest i Memory_Management osv. I dag tok jeg ut en av rambrikkene ( Jeg har 2x 4gb Vengeance Corsair brikker) og nå har jeg ikke blåskjerma i det hele tatt... Det jeg lurer på er om dette betyr at

A: Rambrikken er ødelagt og jeg burde skaffe en ny ( evt nytt par).

B: Det er et problem med moderkortet som gjør at 2 rambrikker ikke klarer å jobbe sammen.

C: "Fyll inn eget forslag"

Takk for all hjelp! Funker fint med 4gb ram for øyeblikket, men merker at det ikke er helt på linje med når de 2 x 4 funka!

Endret av Mappo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøv å bytte til bare den andre brikken, hvis det ikke fungerer da vet du at du har en def. brikke

yep - test det (gjerne med memtest for å kjøre en grundig test og ikke bare vente på random bluescreens).

Og om det fungerer greit med andre enkelt-brikken (altså begge brikkene må være ok) så ville jeg si at neste steg ville være å sette manuelle settings i BIOS for memory. Husk spesiellt å sette korrekt spenning. Noen brikker trenger mer enn standard og det er ikke alltid hovedkortet autodetecter dette korrekt.

-Stigma

Lenke til kommentar

Hei, takk for svar! Har nå prøvd den andre brikken også, funker helt fint. Har ikke hatt noe problemer. Kan ikke si dette heeeeelt sikkert da jeg ikke har kjørt memtest, men sålangt ser det ut som det ikke er rambrikkene i seg selv som er skurkene. Setter i begge nå og stiller de inn manuelt.

Lenke til kommentar

Gah, problemet er tilbake ;( Ser ut som det bare funket i en kort periode!

Vet ikke om det hjelper, men både firefox og internet explorer klikker ofte, og ser ut til å bidra til problemet...

Jeg satte rammen på 9,9,9,24 - 1.5 v og 1600 mhz. Prøvde å sette ned til 1333 mhz etter den første bluescreenen men det hjalp ikke veldig. Nå får jeg til og med bluescreen selvom jeg bare har en rambrikke i, så er ganske puzzled akkurat nå. Kan det ha noe med windows update? Klikker veldig ofte når jeg installerer de, spesielt de "NET framework" greiene.

Takk for all hjelp! Frister veldig å formatere disken, instalere windows på nytt samt stille inn riktig ram instillinger fra første stund. Tenker også jeg skal instalere en litt eldre skjermkort driver da den siste(Nvidia sin battlefield driver) klikker et par ganger om dagen.

Windows 7 64 bit

nVidia Geforce GTX 570

Intel® Core™ ip-2500k CPU @ 3.30GHz

CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ CL8 (2X4GB)

ASUS P8P67 PRO B3 P67 S-1155 ATX

CORSAIR HX 750W ATX12V 2.2 / EPS12V

EDIT: Leste at riktig instilling for disse brikkene er 8,8,8,24 - så kanskje dette er problemet... prøver det.

Endret av Mappo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...