ArghoZ Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 (endret) Byttet ut mitt gamle Geforce 8800 gt her om dagen, til et sapphire radeon hd 6870 vapor-x. Uinstallerte nvidia driveren og software'et, instalerte den nyeste amd driveren, deretter prøvekjørte jeg det på League of Legends, fable 3 og Mount & Blade: warband(PoP). På samme instillinger som jeg hadde før, så kjører det faktisk dårligere. Noe som jo er temmelig merkelig. Virus, spyware osv. er utelukket, scannet flere ganger med flere programmer i safemode. Powersupply'en er 550w, kortet krever 500w så kan vel neppe være det heller? Har et gammelt asus p5b hovedkort, kan det ha noe med saken å gjøre? Vurderer å formatere, bare for å utelukke at det ikke er noe software som er problemet. Noen forslag? =P Endret 7. november 2011 av ArghoZ Lenke til kommentar
Rindal Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Hvor mye RAM og hvordan cpu har du? Lenke til kommentar
ArghoZ Skrevet 7. november 2011 Forfatter Del Skrevet 7. november 2011 Har 4gb ram, 2gb x 2. Processoren er en gammel 2,13 gigahertz Intel Core 2 Duo. Men dette har jeg jo hatt i lang tid, så skulle vel ikke skape noen problemer først når jeg byttet grafikkortet. Lenke til kommentar
Rindal Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Riktig det, men den cpuen du har er veldig gammel, noe som kan være en flaskehals i systemet ditt. Men jeg vil anbefale deg å reformatere pcen:) Bruk win7 Det hjelper i veldig mange sammenhenger med driver klusj og annet drit på pcen. Om du har samme problem etter formateringen, så spør heller her igjen, men husk å legge inn ALT av drivere fra pc produsenten din inn også(HP, asus etc) Lenke til kommentar
ArghoZ Skrevet 7. november 2011 Forfatter Del Skrevet 7. november 2011 Riktig det, men den cpuen du har er veldig gammel, noe som kan være en flaskehals i systemet ditt. Men jeg vil anbefale deg å reformatere pcen:) Bruk win7 Det hjelper i veldig mange sammenhenger med driver klusj og annet drit på pcen. Om du har samme problem etter formateringen, så spør heller her igjen, men husk å legge inn ALT av drivere fra pc produsenten din inn også(HP, asus etc) Ok, takk, da tester jeg det Lenke til kommentar
ArghoZ Skrevet 10. november 2011 Forfatter Del Skrevet 10. november 2011 Formateringen hjalp ikke noe særlig, men går hvertfall ann å spille nå selv om jeg får litt dårligere fps enn jeg fikk med det gamle. Vil tippe det er prossesoren. Kan gammel bios versjon ha noe å si? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå