persundnes Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Hei For tre uker siden klarte jeg da å søle et glass med Pepsi Max over macbooken. Jeg tørket kjapt og alt funket fint i tja, ti minutter. Da klikket tastaturet fullstendig og var ubrukelig. Jeg bestemte meg da for å slå av macen og la den stå i noen timer. Når jeg våknet trodde jeg alt funket fint, men så kom følgende problem: - Alle knappene funker, men det er bare store bokstaver og utropstegn. Akkurat som om shift-knappen skulle være klikket. Men, om jeg også har inne Caps Lock så er det ingen forandring. Så, noen som har noen ide om hva som kan ha skjedd, eller hva som kan gjøres? Forresten, leverte den inn på service på torsdag. Er det lov å håpe at hele driten kortslutter og at jeg får ny mac? Og kan det virkelig stemme at et nytt tastatur koster 5000,-? Det er jo svindyrt. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Hei For tre uker siden klarte jeg da å søle et glass med Pepsi Max over macbooken. Jeg tørket kjapt og alt funket fint i tja, ti minutter. Da klikket tastaturet fullstendig og var ubrukelig. Jeg bestemte meg da for å slå av macen og la den stå i noen timer. Når jeg våknet trodde jeg alt funket fint, men så kom følgende problem: - Alle knappene funker, men det er bare store bokstaver og utropstegn. Akkurat som om shift-knappen skulle være klikket. Men, om jeg også har inne Caps Lock så er det ingen forandring. Så, noen som har noen ide om hva som kan ha skjedd, eller hva som kan gjøres? Forresten, leverte den inn på service på torsdag. Er det lov å håpe at hele driten kortslutter og at jeg får ny mac? Og kan det virkelig stemme at et nytt tastatur koster 5000,-? Det er jo svindyrt. Du har rassert dataen din og forventer å få ny GRATIS?........................... Du må nok ut med regning på selve delen som må byttes og at jobben skal utføres. Lenke til kommentar
persundnes Skrevet 6. november 2011 Forfatter Del Skrevet 6. november 2011 Hei For tre uker siden klarte jeg da å søle et glass med Pepsi Max over macbooken. Jeg tørket kjapt og alt funket fint i tja, ti minutter. Da klikket tastaturet fullstendig og var ubrukelig. Jeg bestemte meg da for å slå av macen og la den stå i noen timer. Når jeg våknet trodde jeg alt funket fint, men så kom følgende problem: - Alle knappene funker, men det er bare store bokstaver og utropstegn. Akkurat som om shift-knappen skulle være klikket. Men, om jeg også har inne Caps Lock så er det ingen forandring. Så, noen som har noen ide om hva som kan ha skjedd, eller hva som kan gjøres? Forresten, leverte den inn på service på torsdag. Er det lov å håpe at hele driten kortslutter og at jeg får ny mac? Og kan det virkelig stemme at et nytt tastatur koster 5000,-? Det er jo svindyrt. Du har rassert dataen din og forventer å få ny GRATIS?........................... Du må nok ut med regning på selve delen som må byttes og at jobben skal utføres. Hehe, ansvaret er jo i deres hender nå da. Er lov å håpe. Er mata kjipt da 5000 er mye penger for en 16-åring. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Lite poeng i å spekulere så veldig mye på det om du allerede har levert den inn til service... da er det jo uansett for sent til å gjøre noe med det selv. Det sagt så er ikke pepsi max det værste du kunne sølt nedi. Brus med sukker er 10x værre fordi det etterlater en tykk sukkersirup-kliss etter det tørker. Sølet etter brus uten sukker er ikke like ille - og lar seg ofte rette dersom det får tørke grundig (og det er enklere å vaske vekk om du demonterer og vasker). En ting er ihvertfall sikkert - de på servicen merker veldig fort om det er brus i tastaturet. Det er kansje det første de sjekker for etter å se etter åpenbare knus-skader. Du må regne med å betale for skaden du selv har forårsaket dersom du ikke har en såkallt "idiot-forsikring" av typen som dekker "alt" - og det er jo bare rett og rimelig forøvrig. Å forvente en ny maskin etter i aller høyeste grad selvforskyldt skade er jo i beste fall optimistisk og i værste fall på grensen til svindel (om du har oppgitt feilaktig informasjon om skaden til verkstedet). -Stigma 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå