Garland Briggs Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 (endret) Jeg byttet batteri på min 3GS, men den begynte å slå seg av på tilfeldige tidspunkt, og problemet bare eskalerte helt til jeg byttet tilbake til det gamle batteriet. Leste at det er en del med 3GS som har problemer med at telefonen slår seg av etter oppgradering til iOS 5, og tenkte at det kanskje kan være relatert. Det originale batteriet er av typen APN 616-0435, mens det nye har nr. 616-0433. Noen med erfaring på området? Endret 9. november 2011 av cyclo Emnetittel forbedret Lenke til kommentar
greenman Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Når begynte den å slå seg av da? Når du la inn iOS 5 eller når du byttet batteri? Lenke til kommentar
Garland Briggs Skrevet 9. november 2011 Forfatter Del Skrevet 9. november 2011 (endret) Begge delene. Jeg oppgraderte til iOS 5, alt fint så langt. Jeg byttet batteri, alt fint så langt. Etter ca. én uke begynte telefonen å slå seg av på tilfeldige tidspunkt, og det så ut til å eskalere; det ble mer og mer hyppig. Byttet så tilbake til det gamle batteriet, og alt var fint igjen (bortsett fra dårlig batteritid). Interessant observasjon: Da jeg byttet til det nye batteriet ble klokken 1/2 time feil. Det var Set Automatically under Date & Time som gjorde dette, så jeg måtte slå det av. Da jeg byttet tilbake til det gamle batteriet, spratt en del gamle reminders opp. Med det gamle batteriet fungerte Set Automatically igjen. Det virker altså som om et eller annet i iPhone-batteriene er linket opp mot klokken. [edit] Har nå fått tak i enda et batteri med samme APN-nr som det originale. Blir spennende å se om det fungerer. Foreløpig ser det fint ut. Set Automatically under Date & Time fungerer også normalt nå. En annen interessant observasjon: iPhonen var full av fett- og fingermerker på baksiden av displayet. Har aldri hatt den inne på reparasjon eller skrudd den opp (før nå). Endret 9. november 2011 av kimC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå