kilosharr Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 (endret) Har problemer med nettet at router/nettet kutter ut når jeg joiner spill online, har en Linksys WRT54G/GL/GS routermodell(DD-WRT v24-sp2 (10/10/09) std - build 13064 firmware). Noen tips til hva som forårsaker eller hva jeg kan gjøre? Har DirectConnect radiobasert 4000/1000 linje. Hjelper det med fast IP fra leverandør? Endret 6. november 2011 av kilosharr Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Hvordan kutter det deg? med engang du joiner eller? Selv kutter nettet mitt totalt da jeg går inn på nrk nett tv. hele ruteren restarter seg. Lenke til kommentar
kilosharr Skrevet 7. november 2011 Forfatter Del Skrevet 7. november 2011 Jeg får joina og står på i "vente modus" og kan bruke chatten/shoutbox som normalt, så når hosten starter spillet, da kutter nettet og får bare opp Ingen Internett tilgang i status feltet. Lukker spillet, da er jeg på nett igjen. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Det kan være porter som må åpnes. Anbefaler at du laster ned utorrent og bruker posttesteren i den. Lenke til kommentar
kilosharr Skrevet 7. november 2011 Forfatter Del Skrevet 7. november 2011 bruker port 4500 og den skal være åpen den, men posttesteren, hva er det for noe? Lenke til kommentar
LOBOS Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 bruker port 4500 og den skal være åpen den, men posttesteren, hva er det for noe? uTorrents har et port testings program. uTorrents_Options_Setup Guide. Untick Bandwidth og Automatic port mapping og skriv inn port nummeret du ønsker å teste og trykk Run test knappen. Om porten er oppe vill du få en grønn hake. 1 Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 (endret) Eller bare ta et kjapt søk på "port test". Endret 7. november 2011 av Vizla Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Eller bare ta et kjapt søk på "port test". Fordelen med å bruke den i utorrent, er at en garantert får riktig svar. Slike tester er avhengig av å ha en aktivitet/program som bruker porten man tester. Lenke til kommentar
kilosharr Skrevet 7. november 2011 Forfatter Del Skrevet 7. november 2011 (endret) Eller bare ta et kjapt søk på "port test". Fordelen med å bruke den i utorrent, er at en garantert får riktig svar. Slike tester er avhengig av å ha en aktivitet/program som bruker porten man tester. Her er resultat fra Port Forward og fra Utorrent som begge sier at porten er stengt, men i DD-WRT så mener jeg å ha åpnet . . ? eller hvordan åpner jeg denne porten ellers? Endret 7. november 2011 av kilosharr Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Hvis man ser på din WAN-IP så er den en 192.x.x.x adresse som tyder på at den er bak en router. Portene må derfor forwardes i leddet før din DD-WRT-router. Sjekk på sidene til DirectConnect for info om det. Lenke til kommentar
kilosharr Skrevet 7. november 2011 Forfatter Del Skrevet 7. november 2011 Og dette må antakelig DirectConnect gjøre . .? Sitat fra DC "vi sperrer ikke for noen tjenester/porter. Det kan være enkelte tjenester som gir en feilmelding om at noen porter kan være sperret, men som regel er dette knyttet til at antennemottakeren kjører NAT. I de fleste tilfeller vil tilleggstjenesten fast IP-adresse løse dette. Vi kan også tilby bridging av antenne uten fast IP-adresse, dette har en engangskostnad men ingen løpende kostnader. Kontakt kundeservice for å bestille dette" Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 (endret) Bridging er jo sikkert en god løsning for deg. Fast IP behøver du normalt ikke. Når det gjelder NAT, så må man åpne en port mot en IP. En port kan kun brukes mot en ip av gangen. Hos endel ISPer løses dette ved å sette en fast IP på LAN som DMZ (alle porter åpne mot 192.168.80.80 f.eks). Men det ser ikke ut som DC bruker noe sånt. Endret 7. november 2011 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
kilosharr Skrevet 7. november 2011 Forfatter Del Skrevet 7. november 2011 Bridging er jo sikkert en god løsning for deg. Fast IP behøver du normalt ikke. Når det gjelder NAT, så må man åpne en port mot en IP. En port kan kun brukes mot en ip av gangen. Hos endel ISPer løses dette ved å sette en fast IP på LAN som DMZ (alle porter åpne mot 192.168.80.80 f.eks). Beklager, men det skjønte jeg lite av og hvordan jeg løser det . . Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Du kan bestille bridge hos DC. Da vil du få full tilgang til internett. Det holder da at du åpner porter i Linksys. Lenke til kommentar
kilosharr Skrevet 7. november 2011 Forfatter Del Skrevet 7. november 2011 Men kan det være for at jeg har for liten informasjon som sendes tilbake når mange joiner samtidig. . .? kjører på Ventrilo og ved normalt lite trafikk så ligger den på 8-10ms, da det kommer fler på samme kanal og det snakkes og spilles samtidig smeller den opp over 1000ms. . . Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Du må finne ut om det skyldes båndbredde eller de portene. Det er normalt slik at ping er lav om man bruker under halve båndbredden. Du må da sjekke at både inn og utlinjen ikke går i metning. Trykk ctrl_alt_delete og velg nettverk for å se båndbredden. Skal du ha nøyaktigere målinger, så kan netlimiter brukes. Gratis monitor Lenke til kommentar
kilosharr Skrevet 7. november 2011 Forfatter Del Skrevet 7. november 2011 Du må finne ut om det skyldes båndbredde eller de portene. Det er normalt slik at ping er lav om man bruker under halve båndbredden. Du må da sjekke at både inn og utlinjen ikke går i metning. Trykk ctrl_alt_delete og velg nettverk for å se båndbredden. Skal du ha nøyaktigere målinger, så kan netlimiter brukes. Gratis monitor Da fikk jeg opp denne: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå