Gå til innhold

Nettet kutter når jeg joiner onlinespill

Anbefalte innlegg

Har problemer med nettet at router/nettet kutter ut når jeg joiner spill online, har en Linksys WRT54G/GL/GS routermodell(DD-WRT v24-sp2 (10/10/09) std - build 13064 firmware). Noen tips til hva som forårsaker eller hva jeg kan gjøre? Har DirectConnect radiobasert 4000/1000 linje. Hjelper det med fast IP fra leverandør?

Endret av kilosharr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bruker port 4500 og den skal være åpen den, men posttesteren, hva er det for noe?

uTorrents har et port testings program.

uTorrents_Options_Setup Guide.

Untick Bandwidth og Automatic port mapping og skriv inn port nummeret du ønsker å teste og trykk Run test knappen.

Om porten er oppe vill du få en grønn hake.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Eller bare ta et kjapt søk på "port test".

Fordelen med å bruke den i utorrent, er at en garantert får riktig svar. Slike tester er avhengig av å ha en aktivitet/program som bruker porten man tester.

Her er resultat fra Port Forward og fra Utorrent som begge sier at porten er stengt, men i DD-WRT så mener jeg å ha åpnet . . ? eller hvordan åpner jeg denne porten ellers?

1020306.jpeg

1020307.jpeg

1020319.jpeg

Endret av kilosharr
Lenke til kommentar

Og dette må antakelig DirectConnect gjøre . .? Sitat fra DC "vi sperrer ikke for noen tjenester/porter. Det kan være enkelte tjenester som gir en feilmelding om at noen porter kan være sperret, men som regel er dette knyttet til at antennemottakeren kjører NAT. I de fleste tilfeller vil tilleggstjenesten fast IP-adresse løse dette. Vi kan også tilby bridging av antenne uten fast IP-adresse, dette har en engangskostnad men ingen løpende kostnader. Kontakt kundeservice for å bestille dette"

Lenke til kommentar

Bridging er jo sikkert en god løsning for deg. Fast IP behøver du normalt ikke.

Når det gjelder NAT, så må man åpne en port mot en IP.

En port kan kun brukes mot en ip av gangen.

Hos endel ISPer løses dette ved å sette en fast IP på LAN som DMZ (alle porter åpne mot 192.168.80.80 f.eks). Men det ser ikke ut som DC bruker noe sånt.

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

Bridging er jo sikkert en god løsning for deg. Fast IP behøver du normalt ikke.

Når det gjelder NAT, så må man åpne en port mot en IP.

En port kan kun brukes mot en ip av gangen.

Hos endel ISPer løses dette ved å sette en fast IP på LAN som DMZ (alle porter åpne mot 192.168.80.80 f.eks).

Beklager, men det skjønte jeg lite av og hvordan jeg løser det . .

Lenke til kommentar

Men kan det være for at jeg har for liten informasjon som sendes tilbake når mange joiner samtidig. . .? kjører på Ventrilo og ved normalt lite trafikk så ligger den på 8-10ms, da det kommer fler på samme kanal og det snakkes og spilles samtidig smeller den opp over 1000ms. . .

Lenke til kommentar

Du må finne ut om det skyldes båndbredde eller de portene.

Det er normalt slik at ping er lav om man bruker under halve båndbredden.

Du må da sjekke at både inn og utlinjen ikke går i metning.

Trykk ctrl_alt_delete og velg nettverk for å se båndbredden.

Skal du ha nøyaktigere målinger, så kan netlimiter brukes.

Gratis monitor

Da fikk jeg opp denne: 1020588.jpeg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...