Danniiel Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Hei. Eg har ein bærebar og ein stasjonær, på den stasjonære er ikkje det trådløst internett, så jeg lure på om jeg kan ta kabel fra bærebar og over til den stasjonære.. sann som dette: http://nyttighjelp.blogspot.com/2009/07/guide-hvordan-sette-opp-kablet-nettverk.html Håper på svar fort. -Danniiel Lenke til kommentar
lumfong Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Det enkleste for deg blir nok å kjøpe et trådløst usb nettverkskort, som f.eks denne. Alternativt kan du sette opp et kablet nettverk mellom laptopen og den stasjonære. Deretter gjør du følgende på laptopen: Kontrollpanel->Nettverks Og Delingssenter->Endre innstillinger for nettverkskort-> Høyreklikk på 'trådløs kobling' og velg "Egenskaper", så velger du fanen "Deling" og tillater andre nettverksbrukere å koble til internett gjennom denne PCen. Sorry vis det blei litt kronglete forklart, men er jo bare å spørre vis det er noe du ikke får til 1 Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Om du skal ha kabel mllom to pcer må du (vanligvis) bruke krysset nettverkskabel. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Om du skal ha kabel mllom to pcer må du (vanligvis) bruke krysset nettverkskabel. Har det ikke blitt vanligere og vanligere med 'cable auto detect' slik at det ikke spiller noen rolle om man bruker krysset eller 'rett' kabel? Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Om du skal ha kabel mllom to pcer må du (vanligvis) bruke krysset nettverkskabel. Har det ikke blitt vanligere og vanligere med 'cable auto detect' slik at det ikke spiller noen rolle om man bruker krysset eller 'rett' kabel? Jo, det blir vanligere og vanligere med autodetexct, i allefall på switcher og rutere, litt mer usikker på hvordan det er på vanlige nettverkskort ment for bærbare pcer. Lenke til kommentar
lumfong Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 (endret) vis ikke jeg tar helt feil så har det vært mulig å bruke kryssede kabler mellom pc og switch i lang tid? Ble det noe orden på problemet forresten? Endret 8. november 2011 av lumfong Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå