spamex Skrevet 6. november 2011 Rapporter Del Skrevet 6. november 2011 Hei Jeg har ett HIS Radeon HD6970 og ett Sapphire Radeon HD6970 i Crossfire og det ene skjermkortet er på 92c når jeg spiller BF3 på high.. Jeg vet at det ene er varmere enn det andre og at de ikke yter like mye, men det kan vel ikke være bra for skjermkortet? Hvordan kan jeg få ned varmen? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 6. november 2011 Rapporter Del Skrevet 6. november 2011 Artig og få to helt identiske poster fra 2 forskjellige på en kveld. Jeg får gjenta det jeg sa i sted. Du må rett og slett få bedre kjøling i kabinettet ditt. Problemet er høyst sannsynlig at det blir like sirkulasjon mellom korta dine og da må du inn med flere vifter, om det ikke går så er vel et nytt kabinett med bedre sirkulasjon løsningen. Evt. så har jeg sett at man kan få perforerte sidedører til endel modeller. Kortet ditt dauer ikke av 92grader, men jeg tror heller ikke det er spesielt bra i lengden. Du kan jo prøve og kjøre med sidedøra av en stund, det gir et lite pekepinn på hva som må gjøres. Evt sette på en bordvifte i tillegg som blåser mot korta. Lenke til kommentar
010011110100110101000111 Skrevet 6. november 2011 Rapporter Del Skrevet 6. november 2011 Tror 6970 har en temp tolleranse på 105ºc går det over det så slår de seg av eller stryker med. Så du har ca. 13ºc å gå på, men vidarkri har rett. Tror nok ikke de koser seg i varmen. Lenke til kommentar
spamex Skrevet 6. november 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. november 2011 Jeg har en 230mm vifte på sidedøra som blåser inn luft rett på skjermkorta. Så det hadde vert merkelig om det ble kaldere om jeg tok av sidedøra. Lenke til kommentar
spamex Skrevet 6. november 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. november 2011 Vil 2x denne funke vis jeg finner som passer HD6970? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 6. november 2011 Rapporter Del Skrevet 6. november 2011 Det er jo åpenbart at det er noe feil med luftflyten i kassa di. Hvis du allerede har ei vifte i sidedøra og fremdeles opplever den temperaturen så sier det meg at lufta fra den vifta ikke kommer dit du ønsker. Kanskje har du for stort overtrykk i kassa slik at lufta ikke kommer inn dit den skal. Prøv å skru av evt. vifter du kan tenke deg at kan ødelegge luftflyten du ønsker. Luftkjøling er vanskelig, litt eksprimentering må til. Lenke til kommentar
spamex Skrevet 7. november 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. november 2011 Skal prøve etter skolen i dag. Jeg skjønner ikke hvorfor den blir så veldig varm i det siste, den har ikke vert så ille før. Lenke til kommentar
phlake Skrevet 7. november 2011 Rapporter Del Skrevet 7. november 2011 Du kan vurdere å klokke NED skjermkortet litt. Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 7. november 2011 Rapporter Del Skrevet 7. november 2011 Kanskje på tide å sjekke kabbisen for hybelkaniner i samme slengen. Gjøre rent kjølefinner støvfiltre og vifter og slikt ? Lenke til kommentar
Sgt_Stilongs Skrevet 7. november 2011 Rapporter Del Skrevet 7. november 2011 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1390812 Du kan tvinge vifta til å gå på 60-70% konstant i catalyst. Jeg fikk i alle fall ned tempen 10-15 grader på det. Det bråker litt mer, men om det overdøver spillingen har du ikke volumet i spillet høyt nok! Lenke til kommentar
spamex Skrevet 7. november 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. november 2011 Kan jeg ordne slik at den ikke alltid er på 60-70% men bare når den kommer til en viss varme? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. november 2011 Rapporter Del Skrevet 7. november 2011 MSI Afterburner kan fikse custom vifte-profil. Lenke til kommentar
spamex Skrevet 7. november 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. november 2011 Skal prøve det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå