Gå til innhold

Skjermkort er veldig varmt

spamex

Anbefalte innlegg

Hei :) Jeg har ett HIS Radeon HD6970 og ett Sapphire Radeon HD6970 i Crossfire og det ene skjermkortet er på 92c når jeg spiller BF3 på high.. Jeg vet at det ene er varmere enn det andre og at de ikke yter like mye, men det kan vel ikke være bra for skjermkortet?

Hvordan kan jeg få ned varmen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Artig og få to helt identiske poster fra 2 forskjellige på en kveld. Jeg får gjenta det jeg sa i sted.

Du må rett og slett få bedre kjøling i kabinettet ditt. Problemet er høyst sannsynlig at det blir like sirkulasjon mellom korta dine og da må du inn med flere vifter, om det ikke går så er vel et nytt kabinett med bedre sirkulasjon løsningen. Evt. så har jeg sett at man kan få perforerte sidedører til endel modeller.

Kortet ditt dauer ikke av 92grader, men jeg tror heller ikke det er spesielt bra i lengden.

Du kan jo prøve og kjøre med sidedøra av en stund, det gir et lite pekepinn på hva som må gjøres.

Evt sette på en bordvifte i tillegg som blåser mot korta.

Lenke til kommentar

Det er jo åpenbart at det er noe feil med luftflyten i kassa di. Hvis du allerede har ei vifte i sidedøra og fremdeles opplever den temperaturen så sier det meg at lufta fra den vifta ikke kommer dit du ønsker.

Kanskje har du for stort overtrykk i kassa slik at lufta ikke kommer inn dit den skal.

Prøv å skru av evt. vifter du kan tenke deg at kan ødelegge luftflyten du ønsker.

Luftkjøling er vanskelig, litt eksprimentering må til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...