Stor Oddnoga Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Jeg er relativt fersk når det gjelder overklokking av prosessor, så jeg trenger litt hjelp. Jeg har en XP 2700+ (T-Bred) og et Abit NF7 hovedkort. Har lest diverse tester osv. av denne prosessoren og sett at den kan klokkes opp litt ihvertfall. Problemet mitt er at når jeg setter opp FSB fks til 13*170, så kommer enten "ambulanse" lyden eller maskinen blir utrolig ustabil. Har en Aero 7+ cpu vifte, og temperaturen ved vanlig klokkefrekvens ligger på rund 35 grader, så jeg synes det er rart hvis det er temperaturen som blir for høy. Jeg har også prøvd å sette opp volten litt, men det hjelper heller ikke. Så, da blir spørsmålet mitt: lar denne prosessoren seg overklokke i det hele tatt? Takker for alle svar. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 13. august 2003 Forfatter Del Skrevet 13. august 2003 BTW, jeg har på goop.... Ingen som har noen forslag? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Prøv 11*200 og se hvordan det går :wink: Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 13. august 2003 Forfatter Del Skrevet 13. august 2003 Tror at jeg har prøvd det en gang, men kan jo teste igjen når jeg kommer hjem, men uansett utgjør jo dette ikke noe særlig forskjell. Er det ikke mulig å klokke litt høyere? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Det vet vi ikke ennå før du får maskinen stabilt på event. 11*200 Øk volten på CPU, ca. 0.1v og 0.1v på rammen og chipset Jada , du vil øke minnebåndbredden betydelig :wink: Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 13. august 2003 Forfatter Del Skrevet 13. august 2003 Ok, skal teste det. Takk for godt forslag. Hvor mye er det forsvarlig å klokke chipset (sånn cirka), før jeg må til med noe alternativ kjøling på det? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Da må du Vmodde kortet ditt først. Ps. er du happy med skjermkortet ditt ? Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 13. august 2003 Forfatter Del Skrevet 13. august 2003 Ok, tror ikke jeg gjør dette i første omgang, da dette er noe jeg ikke behersker helt enda... Tester oppskriften din først og ser hvor langt jeg kommer. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Du kan lime en passiv kjøler på SB(southbridge) Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Er ikkje T-Bred ganske så ikkje-overklokkingsvennlig? Men at du ikkje får klokka noke var jo litt rart.. Lenke til kommentar
formann Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Sjekk hvilken bios du bruker. Den eneste biosen som egentlig duger til overklokking er 1.6 (så lenge man har v2.0 HK) Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 15. august 2003 Forfatter Del Skrevet 15. august 2003 Ingenting funker desverre. Ved 11*200 funker det greit, men ambulanselyden kommer etter noen minutters bruk. Cpu tempen er da rundt 38 grader. Ikke lett dette... Å ja... Veldig fornøyd med skjermkortet. Utrolig overklokkingsvennlig. Kanskje ikke så mye for pengene som fks 9500 pro, men de er jo umulige å få tak i. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Er ikkje T-Bred ganske så ikkje-overklokkingsvennlig?Men at du ikkje får klokka noke var jo litt rart.. Vet ikke helt hva du egentlig mener, men T-bred er på ingen måte en generelt dårlig overklokkingsprosessor. Nå er det jo derimot slik at han allerede har den største T-Bred prosessoren, slik at headroom på denne vil være mindre enn en XP1700 f.eks. Altså er sjansen for å overklokke mye ganske liten på XP2700. Jeg har to maskiner stående hjemme, begge med nf7s v2 kort. Den ene kjører en XP1700 (jiuhb) på 2.3Ghz, den andre kjører en XP1800 (jiuhb) på 2.1Ghz. Prosentvis overklokking på disse er temmelig godkjent spør du meg! DrErling Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 15. august 2003 Forfatter Del Skrevet 15. august 2003 Tror dere det kan være noe vits i å bruke en gamlere bios? Så vidt jeg vet har jeg den nyeste... Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Sjekk hvilken bios du bruker. Den eneste biosen som egentlig duger til overklokking er 1.6 (så lenge man har v2.0 HK) Å? Hmmm, det er jo kommet mange bioser etter v16. Nå er jo ftp://ftp.abit.com.tw/pub/download/fae/nf721.exe (v21) ute. Hva er forskjellen på de forksjellige biosene mht overklokking da? Mener du seriøst at kortet blir en dårligere overklokker med de seneste biosene? DrErling Lenke til kommentar
formann Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Sjekk hvilken bios du bruker. Den eneste biosen som egentlig duger til overklokking er 1.6 (så lenge man har v2.0 HK) Å? Hmmm, det er jo kommet mange bioser etter v16. Nå er jo ftp://ftp.abit.com.tw/pub/download/fae/nf721.exe (v21) ute. Hva er forskjellen på de forksjellige biosene mht overklokking da? Mener du seriøst at kortet blir en dårligere overklokker med de seneste biosene? DrErling Ja.. mange sliter med å få klokket med feks 1.7 og 1.8. Jeg prøvde 1.7 selv, og den klokket grusomt dårlig. Stoppet på 210-215 FSB. Jeg vet ikke helt hvorfor, men det er faktisk tilfellet. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 15. august 2003 Forfatter Del Skrevet 15. august 2003 Sjekket akkurat, og ser at jeg bruker 1.9 Kommer til å teste 2.1, og hvis det ikke funker legger jeg inn 1.6 igjen... Lenke til kommentar
formann Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Det kan virke som om det er 1.0 som er den ultimate OC biosen. Mange på xtremeforums sverger til den. Jeg tenkte jeg skulle prøvd den i kveld. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 15. august 2003 Forfatter Del Skrevet 15. august 2003 1.0? Blir ikke det veeldig gammelt da? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Spiller ingen rolle hvor "gammel" biosen er hvis kortet funker bra, selv har jeg original bios og vil ikke flashe heller til nyere, HK går som en kule Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå