Slipstream Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 (endret) Jeg har en støvsugerrobot som er ganske sulten på løse ledninger, og ganske stor ordenssans. Så jeg ser etter smarte løsninger på kabelfloka. Jeg prøvde meg originalt med en liten kabelkanal. Men der var det bare plass til én HDMI-kabel og to nettverkskabler. Behovet har nå økt til to HDMI-kabler, strøm, tre nettverkskabler, og en del mer smått. Problemet med en større kabelkanal er at det er behov for å ha kabler ut så mange steder. Når jeg begynner å skjære ut åpninger blir plastikkanalene de selger på Clas Ohlson ustabile og sprekker opp. Dette er langs en veggen hvor jeg har problemet: Smarte løsninger jeg har funnet så langt: Har noen andre gode forslag og løsninger? Endret 6. november 2011 av Slipstream Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Kan jo gjøre det veldig enkelt, kjøpe litt patentbånd og del de opp til passe lengde 10-20 cm. Skru den ene enden fast til veggen rett under bordet, legg kablene inntil, og bøy patentbåndet rundt ledningene. Sett opp slike patentbånd med ca 40cm mellomrom mellom hverandre, så kan du tvinne kablene litt frem og tilbake om de er for lange. På samme måte kan du også lage holdere for batterieleminatorer og strømdelere (slike du har på bilde 1). Kanskje ikke den mest elegante løsningen, men det er lettvindt og praktisk også ser man jo ikke så veldig ofte rett under bordflaten. Lenke til kommentar
hvafaen Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Fest kablen etter strekkavlasteren på kontakten, så fester du den så stramt du får det, til du treffer målet. (eller er kommet deg unna pulten) Lenke til kommentar
Slipstream Skrevet 11. november 2011 Forfatter Del Skrevet 11. november 2011 litt patentbånd Det blir jo ikke akkurat pent da. :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå