AnonymDiskusjon Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Hei. Jeg sliter ofte med kløe i hodebunnen. Dette er spesielt ille etter at jeg har dusjet. Har prøvd å skifte sjampo. Jeg har ofte fettete hodebunn med et par urenheter/kviser. Kan dette ha noe med kløingen å gjøre? I tillegg så har det seg sånn at hvis jeg begynner å klø meg på et sted, utvikler det seg til en intens kløe, og jeg klarer ikke å stoppe. Er det noen som opplever det samme som har noen råd? Klør meg ihjel Postet av anonym: 893890e9cb46351ce21cc491e252c6ac Postet av anonym: 893890e9cb46351ce21cc491e252c6ac Lenke til kommentar
Cyberstorm Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Bruker du voks eller gelé til vanlig? Bruker du lue eller caps mye? Dersom du går med voks eller gelé i håret uten å dusje det vekk, kan det føre til kløing/ubehageligheter i hodebunnen. Bruker man mye lue eller caps, "tetter man jo igjen toppen", og kan kanskje føre til kløing e.l. Av egen erfaring, etter å ha brukt produkter i håret, har jeg begynt å klø og opplevd ubehagelig kløing jo mer man klør. Jeg har ca. 20cm langt hår nå, og går en del med lue, og det hender at jeg begynner å klø i hodebunnen slik du forklarer ovenfor. Hvor ofte vasker du håret, og hvilken hårshampo bruker du? Jeg vil anbefale Head & Shoulders "Dry Scalp", eventuelt ta kontakt med lege eller frisør for å få tips og råd fra dem. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. november 2011 Forfatter Del Skrevet 6. november 2011 Ikke trådstarter, bruker selv ingenting i håret og har kort hår og sliter selv med mye kløe. Har noe flass og bruker ofte en kam for å lindre kløen. Postet av anonym: fb93afc022133238858a171f06db1a4e Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Gå til frisøren og be dei sjå korleis hovudbotn ser ut. Eg var tidlegare plaga med tørr hovudbotn, men etter eg gjekk over til ny type sjampo forsvant problemet. Har prøvd litt forskjellig etter anbefaling frå frisørar. Har du mykje og tjukt hår? I så fall er det lurt å halda det kort og tynna det godt for å få luft ned. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Ikke gå med lue oftere enn du må, ikke er det bare dårlig for hodebunnen din og håret ditt, men det er dååårlig hygiene.. Hvis du drar til en frisør for å prøve ny shampoo så husk å bare bruke en biiitteliten del da deres shampoo er langt sterkere enn den du får i butikken, og det kan hende at de bare selger deg merket de blir betalt for å selge deg, ikke nødvendigvis det som passer deg best.. Det erfarte jeg ''the hard way'', og endte opp med kløe, flass og SÅR over hele hodebunnen. Ellers burde du unngå å bruke masse crap i håret ditt ellers, og IKKE vask det hver dag da overdreven vasking kan føre til tørr og sår hodebunn og dårlig hår. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. november 2011 Forfatter Del Skrevet 6. november 2011 Tusen takk for alle svar! Jeg har langt, tynt hår, så det får nok luft! Bruker sjelden gelé og voks, så jeg skjønner virkelig ikke hva det kan være, får satse på sjampoen (skal prøve anbefalingen) Men problemet med kløingen på resten av kroppen.. Når jeg klør mye får jeg helt rød hud og hvite striper der jeg har klødd. Kan det være at jeg reagerer på parfyme i skyllemiddel? Postet av anonym: 893890e9cb46351ce21cc491e252c6ac Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 (endret) Det du kan ha psoriasis, les mer om det her. Du kan ha det selv om du kun har det i hodebunnen og ikke andre steder. Endret 6. november 2011 av Wizzlee Lenke til kommentar
Anaio Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Ganske vanlig å reagere på f. eks parfyme, så du kunne prøvd en stund med vaskemiddel og skyllemiddel uten parfyme (neutral er bra) og apoteket har en sjampo fra dermica som er veldig bra Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Det kan hende at du reagerer på parfyme i skyllemiddel ja. Prøv uten? Høres forøvrig ut som elveblest. Lillesøs hadde det, og hovnet opp bare hun dro en negl langs armen. Lenke til kommentar
Kirie89 Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Hvis det er fettete hodebunn/flass kan det være en mulighet for at du har seboreisk eksem. I det tilfelle vil ikke Head and Shoulders hjelpe, da må du prøve fungoral sjampo som selges på apoteket. Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 har hatt samme problem (flass etc) men bruker sjampo som forhindrer det (og det funker!) morra mi er vel og merke frisør så jeg får det gratis <3 Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Du dusjer ikke for varmt og for lenge? Lenke til kommentar
xballerina Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Igjen; Tusen takk for alle svar! Kjøpte meg mild sjampo i dag, så håper det virker! Men jeg vet ikke helt, for etter hver gang jeg kammer/ fletter/ holder på med håret, begynner det å klø, intenst. Det er ikke lus, men det er vel den eksemen noen av dere snakket om? Tror jeg skal dra til lege å sjekke Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Som sagt det kan bare være tørr hodebunn, trenger ikke nødvendigvis å gå til lege før du har testet med den nye sjampoen Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Jeg har sliti en del med det samme problemet. Sluttet med voks, farging av håret og kjøpte meg en mild shampoo, men ingenting så ut til å fungere. Jeg gikk til legen og fikk denne til å smøre i hodebunnen. Den har en veldig avkjølende effekt, og kløingen stoppet med engang hos meg hvertfall Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 For meg fungerer Nisim veldig bra. Lenke til kommentar
xballerina Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Tusen takk for alle svar! Kjøpte nettopp en sjampo på apoteket som skulle virke mot kløende og tørr hodebunn, og jeg har merket en forbedring! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå