Gå til innhold

Erfaringer med Ebay.com


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synd og si jeg har så mye erfaring med Ebay, men jeg har litt, og det er positivt :) Venter faktisk inn et par pakker nå. Tips? Tja, ta en titt på tilbakemeldinger. Det er vel ganske grunnleggende. Finner du varene i England (Ebay.co.uk) er jo det ofte en fordel med hensyn til fraktpris og leveringstid.

Lenke til kommentar

Heisann, jeg har brukt ebay endel. Har både kjøpt og solgt saker over hele verden. Aldri hatt noen problemer i det hele tatt. Har kjøpt PC, MP3 spillere, digitalt kamera og samleobjekter. Lurt å sjekke feedbacken til selger som nevnt over. Trykk på tallet bak selgers navn for å se oversikten. Kjøper ikke av folk som har noe særlig med negativ feedback.

Hvis du kjøper av privatpersoner kan du spør om de kan skrive "gift" og "Value 20$" på pakken, da slipper du moms og toll.

Lenke til kommentar
Husk å bruk elektronisk betalingsformidling.

Ebay dekker ikkje delar av eventuelt tap utan kvittering.

(Sendte uheldigvis ein del pund til ein storsvindlar i England)

(Han hadde svært mange gode tilbakemeldingar, men dei var falske)

 

Bent

 

Var dette "Berkeley Electronics" eller hva han kalte seg? Jeg er ikke så sikker på at tilbakemeldingene var falske hvis det er han du tenker på. Jeg fikk kjempeservice av han bare et par dager før han bestemte seg for å rømme til hjemlandet med andre folks penger.

 

Eirik

Lenke til kommentar

ebay er en fantastisk og litt farlig side, der finnes jo alt. Det kan fort bli dyrt :roll:

Det er forholdsvis trygt så lenge du sjekker feedback (selv kjøper jeg sjelden av folk med dårligere enn 98% positiv feedback) og betaler gjennom f.eks. paypal eller bidpay.

 

Hvis selger har få tilbakemeldinger så sjekk nøye om han virker seriøs. Og se gjerne på om han har kommentert negativ feedback, da får du ofte et lite hint om han er helt seriøs eller om han er helt psyko.

Lenke til kommentar

 

Var dette "Berkeley Electronics" eller hva han kalte seg? Jeg er ikke så sikker på at tilbakemeldingene var falske hvis det er han du tenker på. Jeg fikk kjempeservice av han bare et par dager før han bestemte seg for å rømme til hjemlandet med andre folks penger.

 

Eirik

 

Simon Sherring kalte han seg. Eg kom i kontakt med ein gjeng andre

som hadde vorte svindla av han med forskjellige ebay-brukarnamn.

Hugsar ikkje akkurat brukarnamnet han brukte under den auksjonen

eg beit på, men den var nokså nyoppretta men likevel med eit lass

av positive tilbakemeldingar. Litt mistenkeleg, men eg kan vel ikkje

utelukke at han har gjort ærlige handlar tidlegare.

Uansett så vil eg ikkje sende reine pengar utan kvittering fleire gongar.

Det hadde vore litt greiare om Ebay hadde erstatta noko av summen, og

sett sine advokatar på saka. Men han verka veldig grei på dei mailane

eg fekk før eg skreiv at pengane no var i posten. Då kom det aldri meir

eit livsteikn frå han.

 

Bent

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...