vilnedivekt Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Hei. Jeg er ei jente på 20 år som vil ned i vekt da jeg ikke føler meg vell i min egen kropp. Har null motivasjon å jeg har aldri vært glad i trening og sunt kosthold. Jeg veier 80kg og er 165cm. Kan du gi med noen tips til kosthold og trening. Vil ikke trene i treningssenter. Hilsen vil ned i vekt. :-) Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Du må forbrenne flere kalorier enn du inntar. Det viktigste for å oppnå dette er kostholdet. Spis mindre enn du gjør i dag, men pass på at du ikke kutter ut noen viktige næringsstoffer/vitaminer. Lenke til kommentar
vilnedivekt Skrevet 6. november 2011 Forfatter Del Skrevet 6. november 2011 Okei ;-) men hvordan blir det med trening til meg som er nybegynner? Starte med gåing, jogging osv? Lenke til kommentar
koosepus Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Protein shaker er en fin ting, hvis du liker smaken da Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Okei ;-) men hvordan blir det med trening til meg som er nybegynner? Starte med gåing, jogging osv? Start med rolig jogging. Bare å ta det helt rolig, da det er lett å jogge på seg belastningsskader. Det viktigste er at du får opp pulsen. Det kan være veldig tungt å komme i gang i starten, men etter bare noen uker vil kroppen ha vendt seg til joggingen og det vil bli mye enklere. I tillegg er jo den ekstreme forbedringen du vil ha i starten en god motivasjon. Selv blir jeg veldig rastløs om jeg ikke får løpt fra meg. 1 Lenke til kommentar
vilnedivekt Skrevet 6. november 2011 Forfatter Del Skrevet 6. november 2011 Shaker som et måltid? Tror det blir veldig tungt i starten, men håper på resultater av dette med trening og kosthold. Hvis dere har flere tips bare spytt det ut ;-) Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Resultater vil du se veldig raskt. Jeg har alltid likt å løpe, men har vært veldig urutinert og ikke løpt et eneste skritt om vinteren. I sommer begynte jeg å løpe litt mer seriøst, og har forbedret meg ca 25 % (i tid) på alle distanser mellom 3 - 12 km. Har du ikke løpt noe før vil du nok se en endra raskere forbedring. Nå vet jeg at det var vekten og ikke tidsmessige resultater du var opptatt av, men for meg er i hvert fall nye rekorder en kjempemotivasjon. Lenke til kommentar
koosepus Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Shaker som et måltid? Tror det blir veldig tungt i starten, men håper på resultater av dette med trening og kosthold. Hvis dere har flere tips bare spytt det ut ;-) Ja etter trenging.. Lenke til kommentar
vilnedivekt Skrevet 6. november 2011 Forfatter Del Skrevet 6. november 2011 Rekorder er selvfølgelig utrolig motiverende, om jeg kommer inn i treningen kanskje jeg får et annet syn å da også tenke litt på tid ;-) Forbedringer liker man ;-) hehe Okei ;-) kanskje jeg må ut å handle litt shaker å div i morgen ;-) Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Å basere fettforbrenning på shaker er ikke så smart, proteinpulver inneholder bare proteiner og kan aldri erstatte et fullgodt måltid... Ting som inneholder like mye proteiner som en shake, og som i tillegg har lassevis med andre viktige næringsstoffer som vitraminer, mineraler o.s.v. kan være: Mager kesam med litt funlight i for smak, det samme med cottage cheese som da smaker riskrem (win-win). Skyr er også genialt i så måte. Google BMR og finn din forbrenning (nei, ingen har høy eller lav forbrenning), legg deg så 2-300 kcal under dette tallet og spis tilsvarende hver dag. Få i deg nok bra fettsyrer (hovedsaklig omega3) om dagen, det er ekstremt viktig for hormonproduksjon. 2 ss tran (1 om morgenen, og 1 om kvelden) dekker dette behovet, men det skader ikke å spise fet fisk i tillegg... lykke til Lenke til kommentar
vilnedivekt Skrevet 6. november 2011 Forfatter Del Skrevet 6. november 2011 Tusen takk Doofenschmitz :-) blir mye forandring fremover ser jeg Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Det blir forandringer til det bedre Jeg var vel "stroppen" for et par år siden men klarte å gå fra 68kg med fett til 62,5kg nesten uten fett på kroppen. Må nevnes at jeg er bare 165cm ( lukter bål om du lukter godt etter ) slik at jeg så rimelig fit ut da. Fikk etter det blod på tann og veier nå 75kg med fettprosent rundt 15%. Kvinner har som regel 5-7% mer fett på kroppen av fysoilogiske grunner, slik at om du finner ut at du har 20% så er det ikke mye i forhold til en mann. NÅR du kommer ned på 20% er du rimelig fit selv. Det har jeg tro på at du kan. Det er mange småting man endrer på over tid, som til slutt blir envane. Før så var grønnsaker noe jeg mente kua spiste nok av og dermed fikk jo jeg det i meg også Nå MÅ jeg nesten ha brokkoli til hver middag ellers blir det bare "feil" Lenke til kommentar
vilnedivekt Skrevet 6. november 2011 Forfatter Del Skrevet 6. november 2011 Såpass å ja, utrolig bra av deg ;-) håper het klarer det så kanskje jeg blir bedre fornøyd med meg selv ;-) Man legger sikkert til seg vaner som grønnsaker og diverse det er ikke bare kua ;p Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Veien ned i vekt er gjennom matfatet, det er det ingen tvil om. Trening er godt for kroppen og vil hjelpe deg å gå ned kjappare, men med eit gjennomtenkt sunt og godt kosthald bør du ikkje ha noko problem med dette. Det største steget er egentleg å begynne. Når du først er i gang går det mykje lettare. I bunn og grunn handlar det om viljestyrke og å væra ærleg med seg sjølv. Det finnes eksempler på personar som har prøvd å gå ned i vekt ved å ete grønnsaker, men samtidig et to stykker brownie om dagen. Det går ikkje. Om du går inn for dette 100% vil du og få resultater ganske kjapt, det er sannsynlegvis den beste motivasjonsfaktoren som finnes. Lukke til! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 husk også at du uten styrketrening går fra stor pære til liten pære. Vil man forandre kroppsfasongen sin må det en kombinasjon av styrketrening og diett til. Samtidig, det desidert viktigste arbeidet gjøres på kjøkkenet! Spis god mat, men dropp sukker og alle halvfabrikater, så når du langt. 2 Lenke til kommentar
Olgadolga Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Jeg anbefaler deg å begynne med hjemme-trenings programmet "Insanity" som varer i 30 dager. (For del to 60 dager) Jeg er på dag 4 nå og det er utrolig bra cardio-trening. Driver å slanker meg så er litt tungt siden det er intense greier, men det er effektivt. Og du trenger ikke bevege deg utfor døra, man trener foran data/TV-skjermen hjemme. "Episodene" varer i ca. 40 minutter hver dag og det er forskjellige øvelser hele tiden. Du må uansett finne noe som motiverer deg slik at du ønsker å få en bedre kropp. Jeg selv fant motivasjonen i ei jente og gjør det 50% for henne og 50% for meg selv siden det hadde vært digg med six-pack. Om du liker godis og brus så er du nødt å kutte det ut, hvertfall trappe ned på inntaket. Det ligger veldig mye i hodet og man må ha psyken til å kunne si NEI til usunne matvarer og ikke la seg friste. Lenke til kommentar
magb Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 (endret) husk også at du uten styrketrening går fra stor pære til liten pære. Vil man forandre kroppsfasongen sin må det en kombinasjon av styrketrening og diett til. Samtidig, det desidert viktigste arbeidet gjøres på kjøkkenet! Spis god mat, men dropp sukker og alle halvfabrikater, så når du langt. Trådens beste innlegg så langt! Edit: ikke negativt ment mot dere andre =) Endret 7. november 2011 av magb Lenke til kommentar
vilnedivekt Skrevet 7. november 2011 Forfatter Del Skrevet 7. november 2011 Tusen takk for mange flotte svar dagen idag har gått kjempe bra så håper det fortsetter slik! Styrketreningen er begynt ;-) Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Så bra! Lyst til å dele programmet/planen med oss? Lenke til kommentar
heh115 Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Har selv nå i det siste prøvd å gå ned og startet i sommer med p90x noe som ga gode resultater. Jeg fulgte treningsprogrammet slavisk. Før jeg startet trente jeg kanskje en gang i uka. Når jeg startet med p90x trente jeg minst 6 ganger i uka (1 - 1,5t treningsøkter) dette førte til at jeg fikk store belastningsskader i knærne og klarte ikke jogge på flere uker. Tips: Start rolig! Spesielt på øvelser som er krevende for ledd. Vær strukturert STYR UNNA PROTEINSHAKER! de er for folk som skal bygge seg opp, ikke bare i muskelmasse, men også fett. Et normalt kosthold med kjøtt, vil gi deg nok av proteiner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå