TheSolidLuffy Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 (endret) Jeg går for tiden på siv.ing maskin på ntnu, og har funnet ut at jeg ikke er interessert i noe av det jeg lærer, også har jeg jeg mistet interessen min for matte, og alt annet som har med ingeniør og gjøre. Tenkte derfor å studere noe jeg virkelig brenner for, og det er Japansk med japanstudier på UiO, også kombinerer jeg det med samfunnsøkonomi det siste året. Da vil jeg ha: - 80 studiepoeng i japansk språk - 20 studiepoeng Examen Philosoficum og Examen Facultatum - 40 studiepoeng områdekunnskap - 40 studiepoeng i sammfunnsøkonomi Greia er at jeg ikke er helt sikker, pga jobbmuligheter. Selvfølgelig er dette et utrolig spennende studie + utenlandsopphold, så man lærer språket osv utrolig godt, men er ikke sikker om det er et lurt valg. Er det noen som går eller har gått på det her som har litt peil og hjelpe litt? Er ganske stress å være usikker. http://www.uio.no/studier/program/aas/japansk/oppbygging/index.xml (Man får Bachelor i kultur og samfunnsfag etter endt 3 år). Endret 8. november 2011 av TheSolidLuffy Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 http://www.uio.no/studier/program/aas/japansk/jobb-studiemuligheter/ Er usikker på hvor enkelt det er å få relevant arbeid. Lenke til kommentar
TheSolidLuffy Skrevet 6. november 2011 Forfatter Del Skrevet 6. november 2011 Vil f.eks det at jeg tar samfunnsøkonomi det siste året, hjelpe meg med å bli attraktiv nok i det økonomiske felt? kan jeg liksom jobbe med økonomi da, hvis jeg tar en eller to ekstrafag også? Lenke til kommentar
TheSolidLuffy Skrevet 11. november 2011 Forfatter Del Skrevet 11. november 2011 noen? Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Det spørs vel hvilken jobb du er ute etter. Jeg sliter litt med å se for meg at man får så veldig mange økonomirelaterte jobber med kun 40 poeng i samfunnsøkonomi. Da ville det nok hjulpet mer med litt bedriftsøkonomi, så man feks kan drive med enkle regnskap og sånne ting. Synd at denne 40-gruppen ikke står på listen over godkjente grupper på studiet ditt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå