Gå til innhold

bytte studie, trenger råd! :)

Anbefalte innlegg

Jeg går for tiden på siv.ing maskin på ntnu, og har funnet ut at jeg ikke er interessert i noe av det jeg lærer, også har jeg jeg mistet interessen min for matte, og alt annet som har med ingeniør og gjøre.

Tenkte derfor å studere noe jeg virkelig brenner for, og det er Japansk med japanstudier på UiO, også kombinerer jeg det med samfunnsøkonomi det siste året.

Da vil jeg ha:

- 80 studiepoeng i japansk språk

- 20 studiepoeng Examen Philosoficum og Examen Facultatum

- 40 studiepoeng områdekunnskap

- 40 studiepoeng i sammfunnsøkonomi

Greia er at jeg ikke er helt sikker, pga jobbmuligheter. Selvfølgelig er dette et utrolig spennende studie + utenlandsopphold, så man lærer språket osv utrolig godt, men er ikke sikker om det er et lurt valg. Er det noen som går eller har gått på det her som har litt peil og hjelpe litt? Er ganske stress å være usikker.

http://www.uio.no/studier/program/aas/japansk/oppbygging/index.xml

(Man får Bachelor i kultur og samfunnsfag etter endt 3 år).

Endret av TheSolidLuffy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det spørs vel hvilken jobb du er ute etter. Jeg sliter litt med å se for meg at man får så veldig mange økonomirelaterte jobber med kun 40 poeng i samfunnsøkonomi.

Da ville det nok hjulpet mer med litt bedriftsøkonomi, så man feks kan drive med enkle regnskap og sånne ting. Synd at denne 40-gruppen ikke står på listen over godkjente grupper på studiet ditt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...