Gå til innhold

Dette var steinalderløsning Komplett !

Anbefalte innlegg

Poster denne fordi Komplett har valgt å tilby pick-up point snart land og strand for å gjøre det enkelt for oss som vil ha en forutsigbar leveringsløsning. Så lang så bra.

Imidlertid tror jeg at flere enn meg reagerer på at Komplett med viten og vilje (står visstnok med liten skrift et eller annet sted på deres nettside) nekter folk å betale med VISA, MASTERCARD o.l. Du kan KUN bruke bankaxept piss når du velger OPPKRAV.

Dette var ikke særlig moderne og utrolig lite fleksibelt for å spare noen kroner i gebyr til VISA Norge. Og ja, jeg vet at man kan bruke VISA på nett, men dette gjelder fortsatt ikke OPPKRAV.

Det komiske er at enkelte pick-up pointer deler lokaler med JERNIA hvor man KAN betale med VISA, men Komplettkunder får ikke LOV til å betale i en JERNIA kasse. Egentlig utrolig at at menneskeheten har klart å plassere mennesker på månen når JERNIA/KOMPLETT ikke kan samarbeide om smidige betalingsløsninger.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er galt er at du i dag kan kjøpe en melk på REMA med et VISA kort, men ikke utstyr for mange tusen fra pick-up point tilhørende Komplett.

Jeg forstår det! Men hvorfor er bankaxept noen hindring idag?

Det er ingen som kjøper melk på Rema med Visa, det er bankaxept. Tror ikke det finnes en eneste nordmann som ikke har bankaxept på kortet sitt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis du må bruke visa/mastercard er det sannsynligvis fordi du må bruke kreditt. Da er det nok lurt at du heller venter til du får råd til og betale via bankaccept.

Kanskje når du blir stor så skjønner du at Komplett gjorde deg en tjeneste.

Skal ikke så mye til for å få et kredittkjøp på komplett.no da :p

Endret av HFidelity
Lenke til kommentar

Eg betaler alle dagligvarer med VISA kredittkort. Ser ikke hvorfor det skal være et problem.

Enig i at Komplett burde fått på plass VISA/MC støtte. Men om det ikke opplyses om det på døren eller avtalt i forkant så kan de fint nekte om de vil. VISA/MC/BankAxept er ikke pålagte betalingsmiddler i Norge, kun kontanter så vidt eg vet.

Lenke til kommentar

Hvis du må bruke visa/mastercard er det sannsynligvis fordi du må bruke kreditt. Da er det nok lurt at du heller venter til du får råd til og betale via bankaccept.

Kanskje når du blir stor så skjønner du at Komplett gjorde deg en tjeneste.

Jeg kan ikke se at ditt behov for å moralisere er et relevant svar på mitt spørsmål.

Dersom du mener at Komplett er et mer moralsk/religiøst firma enn konkurrentene så bør du heller lage en egen tråd på filosofi/religion kategoerien.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Det som er galt er at du i dag kan kjøpe en melk på REMA med et VISA kort, men ikke utstyr for mange tusen fra pick-up point tilhørende Komplett.

VISA tar vel gebyr fra butikkene for hver enkelt betaling (i prosent regner jeg med), og en melk på Rema har stort sett høyere fortjeneste (i prosent) enn mange av hovedvarene du finner på Komplett (og alle andre butikker som selger lignende elektriske artikler).

Og det er ikke tull engang :)

Endret av Asteroidea
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man kan ikke forvente å kunne bruke kredittkort på alle transaksjoner. Der jeg jobber godtar vi ikke kredittbetaling på billettkjøp - siden vi ikke tjener noe på det er det bokstavelig talt å gi vekk penger til kortselskapet. Tipper de som utleverer postoppkrav ikke har lyst til å betale avgift på omsetning de ikke selv får ta del i. En løsning kunne jo vært at avsenderen krediterte dem i ettertid, men da synes jeg i grunnen det er greiere at kunden bare tar ut penger selv.

Lenke til kommentar

Det finns faktist kort (Visa, Mastercard) där man regelrätt tjänar pengar på att använda de, och de har som regel 30-45 dagar fri kredit utan kostnader. Som regel är det 3% (sist jag checkade)man får tillbaka och har man stålkontroll så är detta inga problem att använda.

Det har ingenting med att ha råd eller inte att göra. 3% av det mesta man handlar blir en del pengar på ett år.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...