Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Slutte med Slanking

juani

Anbefalte innlegg

Hei folkens..

Dette er kansje et rart emne, men jeg trenger noen inspill fra andre også.

Tingen er at madammen har startet en ganske god slanke prosess.. Vel å bra, kansje?? tja, det som er, er at hun ikke er noe stor i det hele tatt. Hun starter nå å bli ganske så tynn, men hun vil ikke innse dette dette selv. Jeg vet at det er hennes selv tillit som teller, men dette begynner å bli for drøyt, og hennes bein og knokkler begynner å vise. For meg høres det ut som om hun fortsatt er like missfornøyd enda som da hun begynte med dette.

I Starten var hun 93, men så ut som en på 70 kilo grunnet hennes kropps byggning. Nå er er hun nede i 55 minus hvis ikke enda mindre, men ser ut som om hun er 40. Personlig så har jeg forgudet henne hele tiden, også da hun var 93 kilo. Men slik som det er nå så er jeg fortsatt glad i henne og elsker henne kjempe masse, men føler ingen til trekkning til henne kroppsmessig. Vi har heller ikke hatt noen form for sexualitet etter at det startet å bli galt, og hun klager på dette.

Hva kan jeg gjøre?? Jeg vil ikke miste henne, og vil heller ikke at hun skal se så sykelig tynn ut heller.. HJELP!!

Er det meg, eller har jeg enset at noe ikke er som det skal? I så fall, hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet ligger i psyken. Hun ser seg selv tykk selv om hun er tynn som en flis.

Dette er en psykisk lidelse som trenger behandling.

Sykelig anoreksi er en meget stor belasning på kroppen. Det å gå så mye ned i vekt trigger bl.a. hormonenlt en masse kortisol for å bryte ned fettet og bruke det som energi. Hvis hun i tillegg ikke får i seg nok proteiner så brytes også musklene ned, for kroppen trenger protein for vedlikehold.

Jeg vil sterkt anbefale deg å få henne til behandling. Det ser ikke ut til at hun innser alvoret selv, og lar du dette fortsette så kan det ende veldig galt.

Her er en film om fenomenet på dr. phil;

http://www.youtube.com/watch?v=7PLDBITfHYA

Endret av vidor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Still henne et ultimatum...Enten slutter hun med slankinga si eller så dumper du henne! Av og til må man være litt hard.

Postet av anonym: 67da92b1b216b72da89e47055ffc151e

Det blir vel å møte irrasjonaliltet med rasjonalitet og håpe det beste ?

Og om hun velger å dra, hvem følger henne opp forsvarlig da ?

Sannsynligvis får han som svar fra henne at hun skal skjerpe seg, og så fortsetter hun akkurat som før.

Tror det blir veldig feil framgangsmåte.

Det er et underliggende psykisk problem som trenger behandling, anoreksia er et symptom på det.

Vil spesielt anbefale en selvhjelpsbok av Finn Skårderud som heter Sterk/Svak som tar for seg spiseforsyrrelser på en meget god måte.

Står også litt om det her;

http://www.nettpsykologene.no/spiseforst.htm

Lenke til kommentar

Still henne et ultimatum...Enten slutter hun med slankinga si eller så dumper du henne! Av og til må man være litt hard.

Postet av anonym: 67da92b1b216b72da89e47055ffc151e

Hun har allerede for lite enegi pga slankingen, å gi henne et virkelig hardt ultimatum vil bare kjøre henne helt over kanten.

Godt mulig hun også vil tenke "jeg er ikke tynn nok, jeg er en feit hore, jeg er ikke attraktiv nok".... så... vis metoden anon foreslår skal bli brukt så må det sies helt klart at problemet er at hun er ikke feit nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...