Stainz Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Hei, da har min gamle laptop endelig tatt kvelden og jeg kan kjøpe ny. Har ikke mye peiling på hva som svarer seg å kjøpe og vil gjerne unngå feilene jeg gjorde sist gang jeg handlet laptop. Er ute etter en solid maskin med god holdbarhet. Budsjettet mitt er på ca 10000.- Maskinen skal brukes til det meste, videoavspilling litt gaming og hva enn en bruker en laptop til. En allround pc rett og slett. Preferanser: Viktig at den lager lite støy Hurtig Kan drive nye spill bra Matt skjerm eller en som ikke reflekterer lys Håper noen kan komme med noen forslag og gjerne litt raskt må kjøpe en så fort som mulig. Takk for svar Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Skal du ha spillmaskin med matt skjerm så er det ikke mye å velge i. Multicoms Clevo maskiner vil tilfredstille de kravene du har men de er noe dyrere enn tilsvarende fra f.eks Asus. Lenke til kommentar
Stainz Skrevet 7. november 2011 Forfatter Del Skrevet 7. november 2011 (endret) Hvordan er de med tanke på viftestøy og oppvarming. Er det verdt å betale ekstra for multicom sine så kan jeg forsovet strekke beløpet med et par tusen. Kan også nevne at jeg ikke behøver å spille med de beste settings på spill, men det duger sålenge bf3 ol kan kunne spilles uten problemer på maksinen. Endret 7. november 2011 av Stainz Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Clevo maskinene er meget gode og skal ligge på noenlunde samme støynivå som tilsvarende Asus maskiner som er veldig støysvake med tanke på den ytelsen de har. Lenke til kommentar
Stainz Skrevet 7. november 2011 Forfatter Del Skrevet 7. november 2011 Det er en slik du mener: http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10600327;c:100561;fl:0 Er det noe vits å oppgradere noe på den i forhold til kostnaden på oppgraderingene? Er det noe andre alternativ til denne maskinen? Hvordan vil den nye samsung 7 serien klare seg i forhold til gaming? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Det er ønsket om matt skjerm som evt. må gå planken hvis du skal ha noe annet. Jeg har lite oversikt over Samsungs modeller er jeg redd annet enn at jeg har observert at de har fått en rekke utmerkede resultater i test de siste åra. Om Samsung kan tilby matt skjerm veit jeg heller ikke. Lenke til kommentar
Stainz Skrevet 7. november 2011 Forfatter Del Skrevet 7. november 2011 Hvis jeg kan klare meg uten matt skjerm hvilke gode alternativ har jeg da? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Hvis det er 15" så er denne et godt alternativ, ASUS G53SX CI5 2.3 4GB/500 GTX560M 15.6" W7HP, pris 7999kr. Den finnes i flere varianter med større disk, større cpu etc men alle har den samme spillytelsen. Denne serien finnes også i 17". Alle er av høy kvalitet med gode kjøleegenskaper og lav støy selv på full peising. Lenke til kommentar
LemonNinja Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Ville nok anbefalt en slik: https://prisguiden.no/produkt/asus-g53sx-8gb-ram-148881 Vet ihvertfall hva jeg skal kjøpe meg så snart pengene strekker til. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Hei, da har min gamle laptop endelig tatt kvelden og jeg kan kjøpe ny. Har ikke mye peiling på hva som svarer seg å kjøpe og vil gjerne unngå feilene jeg gjorde sist gang jeg handlet laptop. Er ute etter en solid maskin med god holdbarhet. Budsjettet mitt er på ca 10000.- Maskinen skal brukes til det meste, videoavspilling litt gaming og hva enn en bruker en laptop til. En allround pc rett og slett. Preferanser: Viktig at den lager lite støy Hurtig Kan drive nye spill bra Matt skjerm eller en som ikke reflekterer lys Håper noen kan komme med noen forslag og gjerne litt raskt må kjøpe en så fort som mulig. Takk for svar Beskrivelsen passer ganske bra på Asus N55SF. Lite støy? Jepp, det er den mest støysvake maskinen jeg har brukt med tilsvarende hardware. Hurtig? Ja som foventet ut fra specs, bytt harddisken med en SSD for merbart økt hurtighet. Kan drive nye spill bra? Skjermkort i "øvre middelklasse" som betyr at de tyngste spilla må man ned på medium/high grafikk for perfekt flyt, men allikevel helt grei til gaming - men er ikke en utpreget gaming maskin. Matt skjerm? Ja. Om matt skjerm ikke er avgjørende (for meg var det omtrent himmelen å gå fra blank til mattt skjerm - kommer aldri til å gå tilbake til blank skjerm igjen) så er Asus G53SX et godt valg mer rettet mot gaming. Samsung sin nye "Chronos" serie har også mye bra, 15,6" har omtrent samme ytelse som asus N55SF, penere design, bedre batteritid, bedre tastatur - men dårligere skjerm (dog MATT), høyere støynivå og en grafikkløsning som ikke virker i flere spill/programmer grunnet "uferdige" drivere, som har vært "uferdige" i flere mnd uten mye forbedringer dessverre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå