Vegard_Pedersen Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Jeg har fått en skurrelyd i mine Cerwin Vega høyttalere. Jeg har en HK 3380 Harman/Kardon og bruker Cerwin Vega sin effektforsterker A 1.5 KW. Skurringen er både ved tilkobling av CD-spiller og ved AUX. Er det noen som vet hva som kan være galt? Er veldig irriterende med denne skurringen.. Takk på forhånd Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Du har vel blåst et element antagelig. Diskanten er det som vanligvis ryker først. Ofte så kommer det av at man har for liten forsterker tilkoblet og overbelaster høytalerne ved å spill for høyt for lenge. Lenke til kommentar
Vegard_Pedersen Skrevet 6. november 2011 Forfatter Del Skrevet 6. november 2011 (endret) Glemte å skrive at det er CLS 215. Men føler ikke elementene er blåst. Det kommer en skurrelyd på når jeg slår på anlegget, og den er den samme uansett om det er høyt eller lavt volum. Lyden kommer fra begge diskantene. Endret 6. november 2011 av Vegard_Pedersen Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Det kan jo være noe galt med forsterker. Jeg har selv en lyd som kommer fra transistorene når jeg skrur av strømmen på min, du hører at de lader ut på en måte. Under drift så hører man det dog ikke. En annen ting som også spiller inn er andre enheter på strømnettet ditt. Jeg kjøpte en dimmbar lampe til å ha over stuebordet og når jeg skrudde på den så skurret det så jævlig at jeg måtte bytte til en annen lampe. Grunner var at den dimmeren jeg hadde i veggen ikke var korrekt mot den lampa jeg hadde kjøpt. Gammel dimmerteknologi mot ny dimmbar lampe. Jeg fikk ta i riktig lampe og problem solved. Lenke til kommentar
Vegard_Pedersen Skrevet 15. november 2011 Forfatter Del Skrevet 15. november 2011 (endret) Beklager for seint svar. Kom opp noe uventet. Tusen takk for hjelpen Tok vekk forgreineren og det hele var løst. Rart hvor lite som skal til! Endret 15. november 2011 av Vegard_Pedersen Lenke til kommentar
Vegard_Pedersen Skrevet 21. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2012 Nå har problemet kommet tilbake. Det viser seg at når jeg kobler VGA/HDMI kabel fra PC til TV kommer skurringen. Er samme skurring om jeg kobler AUX pluggen rett i TV'en eller PC'en fra forsterker. Er det noen som har peiling? Har søkt litt rundt på nettet, men finner ikke noe skikkelig svar på problemet Er veldig irriterende når det gjelder film osv.. Takk igjen for svar Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Om det er laptop kan du forsøke å nappe ut strømmen. Du sliter med jordingsfeil virker det som. Prøv å sett pc på en annen kurs, eventuelt. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Nå har problemet kommet tilbake. Det viser seg at når jeg kobler VGA/HDMI kabel fra PC til TV kommer skurringen. Er samme skurring om jeg kobler AUX pluggen rett i TV'en eller PC'en fra forsterker. Er det noen som har peiling? Har søkt litt rundt på nettet, men finner ikke noe skikkelig svar på problemet Er veldig irriterende når det gjelder film osv.. Takk igjen for svar Skaff et galvanisk skille til antennekabelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå