Gå til innhold

[Løst] Hvordan oppdatere firmware på OCZ Agility 3 SSD?

thyes

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg kjøpte meg ny PC for en stund siden, og valgte en OCZ Agility 3 60GB SSD disk.

På nettstedet jeg handla på stod det at det tidligere hadde vært problemer med disse diskene, men at de nå skulle være løst vha. ny firmware.

Jeg trodde at firmwaren på diskene de solgte allerede var oppdatert, og tenkte ikke noe mer over det. Hadde tross alt ingen problemer med maskinen. Men i dag mens jeg satt å spilte Battlefield 3 fikk jeg blåskjerm, og etter en hard reboot så jeg at Windows ikke fant SSD disken min.

Jeg kobla til disken i en annen slot på hovedkortet, og da fant Windows disken. Så nå funker det tilsynelatende fint igjen, men jeg kunne gjerne tenkt meg å oppdatere firmwaren for å være på den sikre siden.

Saken er den at jeg kan tydeligvis ikke oppdatere disken om det er samme disk Windows kjører fra. Jeg har selvfølgelig OS installert på SSD disken min. Hva gjør jeg da?

http://www.ocztechnology.com/ssd_tools/OCZ_Vertex_3,_Vertex_3_Max_IOPS,_Agility_3,_Solid_3,_RevoDrive_3_and_RevoDrive_3_X2/

*CURRENT FIRMWARE RELEASE is v2.15

Updating the firmware from the toolbox is not supported when Windows is running off the drive you are trying to update.

Jeg sjekka hvilken versjon jeg har og det var 2.11.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker, det funka :)

MEN, etter denne firmware oppdateringen, så har jeg fått et nytt problem.

Om det er en sammenheng aner jeg ikke, men nå satt jeg istad og spilte Battlefield 3, og på random tidspunkt blir skjermen svart. Den kom tilbake når jeg trykte alt + tab mens jeg var ingame, men jeg fikk det også mens jeg satt og surfa istad. Da ble det mer intenst, den flicka litt og var helt svart over en lengre periode. Sjekka at kablene til skjermkortet og skjermen står i.

Noen som har peiling hva dette kan være?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...