Gå til innhold

Xbox 360 kontroller vil ikke synkronisere

CptAwesome

Anbefalte innlegg

Har den siste tiden hatt problem med at samtlige av mine fire trådløse 360-kontrollere sliter med å synkronisere med maskinen. Med jevne mellomrom mister kontrollerne forbindelsen, til tross for at batteriene er nye og fulle.

Jeg forsøkte først å synkronisere dem på nytt (ved hjelp av synkroniseringsknappen på maskinen og kontrollen) uten at dette fungerte.

Deretter forsikret jeg meg om at batteripakken og batteriene inne i denne ikke satt løst.

Routeren min er riktignok satt til å sende på 1,6 GHz, noe som kan medføre problemer, men har aldri opplevd noen forstyrrelser på signalet tidligere. Det er heller ikke noen andre enheter i området som sender signaler i samme frekvensområde, eller noe som på annen måte kan forstyrre det.

Jeg har forsøkt å bruke et play and charge kit for å koble til kontrollerne via kabel, men når jeg bruker den medfølgende oppladbare batteripakken vil ikke kontrollen synkronisere i det hele tatt. I stedet blinker de 4 lysene på kontrollen jevnlig i noen minutter før den skrur seg av, uten at maskinen registrerer at den er tilkoblet. Jeg kan imidlertid skru på konsollen ved å trykke på kontrolleren, så noe kontakt er det tydeligvis.

Noen som har en forklaring, evt tips til hva jeg kan gjøre for å fikse dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har forsøkt det uten hell. Kontrolleren fungerer fint en liten stund før den igjen mister konktakt. Forsøkte nå kabelen fra play and charge kit'et med den vanlige batteripakken, og da fungerte alt fint, uten at jeg skjønner hvorfor den ikke fungerer med den oppladbare batteripakken.

Edit; gjorde et nytt forsøk. Synkroniseringen fungerte fint på en gammel kontroll, men selv etter å ha forsøkt flere ganger med hver av de 3 andre kontrollene er jeg like langt. Jeg trykker på sync-knappen på kontrollen, lysene spinner og i det øyeblikket jeg trykker på sync-knappen på maskinen blinker alle 4 lysene på kontrollen kontinuerlig uten at den kobler seg til.

Dersom jeg trykker sync på maskinen først får jeg 4 blinkende lys på kontrollen med en gang jeg trykker sync på den.

Endret av CptAwesome
Lenke til kommentar

Har riktig kilde på Tv'en ja (som forøvrig ikke oppdager signalet automatisk) så det er nok ikke der problemet ligger. Uansett hvordan jeg snur og vender på det så ender jeg opp med at 3 nye kontrollere ikke vil synkronisere med play and charge-kit, samt mister kontakten ved trådløs tilkobling, mens en gammel kontroller synkroniserer fint med play and charge, men også denne mister kontakten ved trådløs tilkobling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...