Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Diskusjon med foreldre, 16 år og nyttårsaften?

Anbefalte innlegg

I alle 16 årene jeg har levd har jeg feiret denne dagen med familien, noe som jeg (mildt sagt) begynner å bli litt lei av. Vi er nå elleve jenter som har veldig lyst til å finne på noe på nyttårsaften. Første vi tenkte på var hyttetur, men dette ble kraftig nedstemt av våre foreldre - noe jeg skjønner godt pga avstand osv. Men, vi bør vel få lov til å leie en hytte rett i nærheten? Tar 40 minutter å GÅ fra her jeg bor, og ca 15 minutter å kjøre. Allikevel er foreldrene våre usikre, så jeg trenger noen gode argumenter! Hva syns dere?

Jeg hadde nok også satt foten ned, dessverre.

11 jenter på 16 år i en hytte på nyttårsaften. Da kommer det garantert noen gutter/unge menn på besøk. Og kombinerer du dette med usunne mengder alkohol og hormoner, så kan resultatet bli meget mye. Uventet graviditet vil jeg påstå er nærliggende.

Hmm, ser den... Men unge menn på besøk er nok lite sannsynlig, ettersom pappaen til hun ene akkurat meldte seg til å skjekke innom nå og da. Vi er nok ikke helt på det nivået at vi drikker oss dritings heller gitt, mer sannsynlig at disse jentene tar med seg kosebamsene sine enn alkohol - tro meg..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, ser den... Men unge menn på besøk er nok lite sannsynlig, ettersom pappaen til hun ene akkurat meldte seg til å skjekke innom nå og da. Vi er nok ikke helt på det nivået at vi drikker oss dritings heller gitt, mer sannsynlig at disse jentene tar med seg kosebamsene sine enn alkohol - tro meg..

Noen kaller det jo for det også :innocent:

Endret av TMB
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Fortell dem at det er bedre at de vet akkurat hvor dere er med muligheten til å sjekke, enn at dere skal føle behovet for å snike dere ut og kanskje ende opp på fester hvor folka dine ikke aner hvor er.

Husker godt når jeg var 15/16 og foreldrene mine nektet meg å dra på/holde husfester med kompiser. Endte jo selvfølgelig bare med at alle sneik seg ut sent på kvelden og drakk seg kadese på noe hjemmebrent vi fikk på noen veldig tvilsomme fester.

Lenke til kommentar

Fortell dem at det er bedre at de vet akkurat hvor dere er med muligheten til å sjekke, enn at dere skal føle behovet for å snike dere ut og kanskje ende opp på fester hvor folka dine ikke aner hvor er.

Husker godt når jeg var 15/16 og foreldrene mine nektet meg å dra på/holde husfester med kompiser. Endte jo selvfølgelig bare med at alle sneik seg ut sent på kvelden og drakk seg kadese på noe hjemmebrent vi fikk på noen veldig tvilsomme fester.

Takker for godt argument, helt sant er det også! :)

Lenke til kommentar

WOOW, 11 jenter? hvor er det det her skal foregå? :D jeg kan godt sjekke innom dere hvert 15 min, og hvis dere har alkohol så kan dere gjerne bytte med meg, da får dere istedenfor Yoshi`s spesielle Brownies, kan hende dere blir litt mer glad i værandre enn normalt, men hva faen, er bedre enn alkohol uansett, og om dere skulle trenge "hjelp" så er jo jeg der hvert 15 minutt :)

Endret av Yoshii
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Dere kan komme hit på nyttårsaften :new_woot:

Er resten av forumet invitert?

Basert på hva jeg og vennene mine drev med på nyttårsaften (og ellers) den gangen jeg var en ung mann på 16 år, så må jeg si at jeg også hadde vært engstelig om en av dere var ungen min. Men jeg vet at det ikke nytter å stenge noen av dere inne. Hadde jeg vært redd for at dere skulle snike dere ut og finne på noe tull, hadde jeg nok heller lånt bort hjemmet mitt for kvelden.

Hold dere unna Yoshii. Han er en type som er altfor gammel for dere og ikke legger skjul på at han liker jenter unge og stramme.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Zarac: Og de unge liker meg :) er ikke gammel jeg, slutt og snakk tull Zarac :)

BTW, get real, det er ikke snakk om en gjeng 10åringe akkurat, dem er 16. og du som alle andre undervurderer dem til de grader, er det rart dem kanskje blir hjerneskada hvis dem har sex med en litt eldre gutt når sånne som du rakker ned på dem og ser på dem som ubrukelig "barn". ;)

Dere er 16 år, og så mye under kontroll, trist, dere fortjener mer frihet, tenk når lina plutselig blir klippet når dere fyller 18, da fyker dere altfor langt ifra, når den hele tiden har vært veldig stramt, sier jo seg selv :)

Endret av Yoshii
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Zarac: Og de unge liker meg :) er ikke gammel jeg, slutt og snakk tull Zarac :)

BTW, get real, det er ikke snakk om en gjeng 10åringe akkurat, dem er 16. og du som alle andre undervurderer dem til de grader, er det rart dem kanskje blir hjerneskada hvis dem har sex med en litt eldre gutt når sånne som du rakker ned på dem og ser på dem som ubrukelig "barn". ;)

Kjenner jeg deg rett, så vil du overse dette, men kan du fortelle meg hvor og når jeg noen gang har gjort dette?

Lenke til kommentar

WOOW, 11 jenter? hvor er det det her skal foregå? :D jeg kan godt sjekke innom dere hvert 15 min, og hvis dere har alkohol så kan dere gjerne bytte med meg, da får dere istedenfor Yoshi`s spesielle Brownies, kan hende dere blir litt mer glad i værandre enn normalt, men hva faen, er bedre enn alkohol uansett, og om dere skulle trenge "hjelp" så er jo jeg der hvert 15 minutt :)

Ellers takk...

Lenke til kommentar

Jeg snakker ikke for andre enn meg selv.

Zarac: mission accomplished, paranoide faen :roll:

Det er dette du gjør hver gang jeg ber deg om å redegjøre for noe. Du overser spørsmålet totalt og serverer en useriøs frase som en del av en eller annen innviklet hersketeknikk du tror at fungerer.

Lenke til kommentar

Huff, denne type jenter gjerne de verste. Jeg har sett det gang på gang, unge "uskyldige" jenter som danser på grensen mellom barn og voksen. Typisk en uskyldig "sleep over" fest, hvor ei plutselig har fått med seg en flaske sprit fra faren sitt barskap. På skolen har man hørt folk skryte av hvor mye de må drikke for å bli full, så dere pælmer ned på og blir kanon, eksplosivt drita. Skjønner godt at foreldrene deres ikke vil ha dere ravende rundt på nyttårsaften for å si det sånn. En kompis av meg er sammen med ei som er 17 år, og jeg husker godt når jeg så noen av venninne hennes i fjor da de drakk seg full for første gang. De mistet jo all form for kontroll, en ondsinnet mann kunne ha voldtatt hele festen om han ville. Disse var/er også av den uskyldige "jeg drikker ikke typen" og de fleste hadde vel med seg Brus og Chips på festen, men det holder at ei berte har dratt med seg noe for at hele gjengen skal ligge der å kaste opp. Jeg blir skikkelig overrasket over at mange av jentene jeg kjenner kom seg gjennom ungdomstiden i live, det virker som jenter har en tendens til å dra drikkingen hakket lengre enn gutta.

Så, hvis dere skal drikke så hold det litt under kontroll. Dere kan heller lyve og overdrive på skolen om hvor mye dere drakk i stede for å faktisk drikke så mye - det er jo det alle andre på den alderen gjør anyways...

ps.. Dette er jo bare min egen erfaring, og jeg mener ikke å generalisere eller å være bedreviter, men lurt å være litt OBS..

• Liker 3
Lenke til kommentar

Huff, denne type jenter gjerne de verste. Jeg har sett det gang på gang, unge "uskyldige" jenter som danser på grensen mellom barn og voksen. Typisk en uskyldig "sleep over" fest, hvor ei plutselig har fått med seg en flaske sprit fra faren sitt barskap. På skolen har man hørt folk skryte av hvor mye de må drikke for å bli full, så dere pælmer ned på og blir kanon, eksplosivt drita. Skjønner godt at foreldrene deres ikke vil ha dere ravende rundt på nyttårsaften for å si det sånn. En kompis av meg er sammen med ei som er 17 år, og jeg husker godt når jeg så noen av venninne hennes i fjor da de drakk seg full for første gang. De mistet jo all form for kontroll, en ondsinnet mann kunne ha voldtatt hele festen om han ville. Disse var/er også av den uskyldige "jeg drikker ikke typen" og de fleste hadde vel med seg Brus og Chips på festen, men det holder at ei berte har dratt med seg noe for at hele gjengen skal ligge der å kaste opp. Jeg blir skikkelig overrasket over at mange av jentene jeg kjenner kom seg gjennom ungdomstiden i live, det virker som jenter har en tendens til å dra drikkingen hakket lengre enn gutta.

Så, hvis dere skal drikke så hold det litt under kontroll. Dere kan heller lyve og overdrive på skolen om hvor mye dere drakk i stede for å faktisk drikke så mye - det er jo det alle andre på den alderen gjør anyways...

ps.. Dette er jo bare min egen erfaring, og jeg mener ikke å generalisere eller å være bedreviter, men lurt å være litt OBS..

Nettopp, det er egen erfaring & har ingenting med meg å gjøre.. Er så utrolig lei av folk som tror at absolutt alle på vår alder har et behov for å være "kul". JA, det er mange som prøver å passe inn, som gjør hva som helst for å få en plass blant de "kule". MEN, det er ikke alle... Og jeg har ikke noe behov for å "skryte" til de på skolen om hvor mye jeg har drukket.

BTW. Fikk akkurat beskjed om at jeg får lov til å dra! Skal si ifra her hvordan det gikk jeg, så får vi se ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Zarac du Zarac, vet nå ikke men hvem er det som får mest + her :tease: hehe.

Carlgutt, enig, alkohol burde faen meg blitt ulovlig, tenk om man heller kunne tatt seg en joint feks, utrolig hva alkohol kan gjøre med en, kaos fra ende til en annen.

Endret av Yoshii
Lenke til kommentar

Ja, to stykker, medregnet meg selv. Og to "+"-er på "hvem liker gamle og løse"-spørsmålet ditt, men det er ikke noen motsetning til det jeg har sagt (eller?). Jeg har heller ingen kommentar til det da jeg bare vet hva slags jenter jeg liker, og jeg ikke ser hvorfor det er relevant.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nyttårshelgen er overstått, og det var en super helg! Ingen ble verken dritings eller gravide... Våre foreldre ville ikke la oss jentene dra alene uten guttene i gjengen, så vi var rundt 25 stk - og det gikk kjempebra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...