ERROLOL Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Hei! Min stasjonære PC bestemte seg for 2 timer siden og slutte å fungere, så den fikk seg en fin luftetur fra 3. etasje. Som dere sikkert skjønner så trenger jeg nå en ny stasjonær PC, og jeg ser helst at den er rettet mot spill (WoW, BF3, COD osv). Jeg har et budsjett på 8-12k (hvor jeg helst ser at man ikke overstrider budsjettet så alt for mye, i og med at jeg er en relativt fattig student.) Jeg har sett litt på denne; http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10502 Og lurer på om den hadde vært et bra valg hadde jeg bare skiftet skjermkort til MSI GeForce GTX 580. Noen som kan hjelpe meg? På forhånd, takk! Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Grei maskin det der, jeg ville gått for et HK med z68 brikkesett. når det gleder ytelse/pris får du ganske mye mer for pengene dine med det gtx 570, Lenke til kommentar
ERROLOL Skrevet 6. november 2011 Forfatter Del Skrevet 6. november 2011 Hvorfor det? Hva er forskjellen med et sånt HK? Lenke til kommentar
010011110100110101000111 Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 P67 er det "gamle" chipsettet og Z68 er det "nye". Z68 er mer kompitabelt og optimisert i forhold til P67. Z68 vil kunne bruke Ivy Bridge CPUer bedre enn P67 f.eks selv om det er en liten stund til Ivy Bridge lanseres. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 z68 har støtte for grafikkdelen i prosessoren, som bla. lar det bruke quick sync, det har dessuten muligheten til å kombinere en SSD og en hardisk for en hybridløsning. Lenke til kommentar
ERROLOL Skrevet 6. november 2011 Forfatter Del Skrevet 6. november 2011 Er det noen fra den listen dere kan anbefale? Ikke så jern på å bygge selv. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 f.eks ASUS P8Z68-V PRO Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå