skyrim1 Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Jeg bygget min pc for et halvt år siden men nå oppdaget jeg at mine ram brikker egentlig bruker 1.65 volt. og det er vel for høyt for i5 2500k 3.30 ghz. Jeg har satt den til 1.6v i tilfelle så hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 SB skal ha 1.5V på ram, men tar du med +/-5% toleranse, så blir det opp til 1,575V. Jeg har gjort det samme som deg, satt ned til 1.6V og lar det bli med det. Det var ikke lett å oppdrive 1.5V ram da SB ble lansert. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Så langt er det ingen som har tatt livet av CPU ved å kjøre 1.65V heller, og det er det en hel del som gjør. Til og med i QVL-listen til 1155-hovedkortene er de fleste minnebrikkene spesifisert til 1.65V. 1 Lenke til kommentar
skyrim1 Skrevet 6. november 2011 Forfatter Del Skrevet 6. november 2011 men hva med ram brikkene da? hva skjer når de ikke får nok volt? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Når de ikke får nok spenning fungerer de ikke som de skal, eller i det hele tatt. Enkelt og greit. Hvis du setter for lav spenning vil nok ikke maskinen boote og du må tilbakestille BIOS. Lenke til kommentar
skyrim1 Skrevet 6. november 2011 Forfatter Del Skrevet 6. november 2011 Når de ikke får nok spenning fungerer de ikke som de skal, eller i det hele tatt. Enkelt og greit. Hvis du setter for lav spenning vil nok ikke maskinen boote og du må tilbakestille BIOS. Så hva syns du? burde jeg kjøpe med nye 1.5v ram brikker? Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Jeg har kjørt på mine 1.65V brikker på 1.6V (eller kanskje det er 1.58V) 24/7 siden februar uten problemer. Ser ingen grunn til å kjøpe nye 1.5V brikker, med mindre du har planer om å gå fra 4 til 8 GB eller noe sånt. Har 1.5V på den PC'en jeg bruker nå og til tross for langt lavere overklokk, går den ned fra tid til annen. Det gjør aldri den andre. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Om dere leser i brikkesett og cpu whitepapers finner dere info om at 1.65 er gyldig (men max). Overgår man dette dog. ..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå