Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt om dette er rett sted å skrive da men uansett...

Bygget min første pc for sirka et halvt år siden.

I noen spill var det slik at det frøs og det kom opp "spillets navn" have stopped working eller skjermdriveren har sluttet å virke.

Leste at jeg måtte ta høyere volt på min Gigabyte GTX 570 OC 3xWindforce til 1.00 volt på MSI afterburner.

det gjorde jeg så da ble alt fint men når jeg spiller Just cause 2 så kommer det "Just cause 2 has stopped working" etter 5 minutter så bør jeg ta høyere volt?

Og hva er max safe volt å ta uten å overklokke mer? den kom med 780/1560/1900 og 0.988 volt tror eg.

 

Mvh skyrim1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dette her med at just cause 2 bare fryser og må avslutte prossess begynner å se ut som at det har med just cause 2 å gjøre. Har lest litt rundt at andre har samme problem da..

 

Men skader det med høyere volt uten å overklokke? liksom hvis jeg har det stabilt på 1.00v så gjør det ikke noe at jeg tar det til 1.25v eller noe annet?

Lenke til kommentar

dette her med at just cause 2 bare fryser og må avslutte prossess begynner å se ut som at det har med just cause 2 å gjøre. Har lest litt rundt at andre har samme problem da..

 

Men skader det med høyere volt uten å overklokke? liksom hvis jeg har det stabilt på 1.00v så gjør det ikke noe at jeg tar det til 1.25v eller noe annet?

 

Altså. Google det litt bare. Ja, det skader. Kortet ditt har en øvre grense for hva det kan tåle av spenning. Jeg mener 570 har en øvre grense på 1.3v, men ikke skyld på meg om jeg har feil.

 

Hvorfor skal du det? Kortet ditt skal klare å kjøre stabilt på orginal hastighet på orginal/default spenning/volt.

 

Om du overclocker, skal/burde volten/spenningen stå i stil med bus-hastigheten. Å kjøre 20mhz over orginal, å kjøre på max spenning har lite for seg.

 

 

3 ting; spenning/volt, varme og hastighet.

Lenke til kommentar

dette her med at just cause 2 bare fryser og må avslutte prossess begynner å se ut som at det har med just cause 2 å gjøre. Har lest litt rundt at andre har samme problem da..

 

Men skader det med høyere volt uten å overklokke? liksom hvis jeg har det stabilt på 1.00v så gjør det ikke noe at jeg tar det til 1.25v eller noe annet?

 

Altså. Google det litt bare. Ja, det skader. Kortet ditt har en øvre grense for hva det kan tåle av spenning. Jeg mener 570 har en øvre grense på 1.3v, men ikke skyld på meg om jeg har feil.

 

Hvorfor skal du det? Kortet ditt skal klare å kjøre stabilt på orginal hastighet på orginal/default spenning/volt.

 

Om du overclocker, skal/burde volten/spenningen stå i stil med bus-hastigheten. Å kjøre 20mhz over orginal, å kjøre på max spenning har lite for seg.

 

 

3 ting; spenning/volt, varme og hastighet.

jo, tror eg leste et sted at min modell hadde fått litt lav volt for den kom jo fabrikk overklokket. Derfor tok jeg den fra 0.988v(orginal fabrikk overklock) til 1.00v. så kanskje just cause 2 trenger litt extra volt? jeg er ikke akkuratt eksperten her da...

Lenke til kommentar

Jeg har testet min teori!

for at just cause 2 skal krasje/fryse må volten ligge på 1.013v eller mindre. Jeg skrudde volten opp til 1.025 og nå er jo det problemet løst. Litt rart da at jeg må skru opp volten 0.027 for at den skal virke stabilt.

Men kan jeg fortsette å ha denne volten på gpu-en min? eller kan det skade den eller andre komponenter?

Endret av skyrim1
Lenke til kommentar

Hva sier google deg? Send en mail til der du kjøpte det. Det er ikke akkurat vanskelig, å du trenger ei heller være en ekspert på området.

 

Bare snakk om å være litt oppegående å klare å søke litt.

Som jeg også skrev over, øvre grense er ofte 1,1. Så det går sikkert bra.

 

Edit ; max volt 1,1

Endret av TanglewoodD
Lenke til kommentar

Hva sier google deg? Send en mail til der du kjøpte det. Det er ikke akkurat vanskelig, å du trenger ei heller være en ekspert på området.

 

Bare snakk om å være litt oppegående å klare å søke litt.

Som jeg også skrev over, øvre grense er ofte 1,3. Så det går sikkert bra.

Har sendt e-post til Dustinhome nå :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...