mortxx Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Hei, Jeg skal kjøpe ny pc, som skal være til gaming Jeg har tenkt på bærbar og på stasjonær, hvis det skal være bærbar har jeg tenkt på denne Asus G53SX Men jeg vet at jeg får mer bang for buck hvis jeg handler stasjonær istedenfor bærbar derfor har jeg også sett på disse delene: CPU: Intel i5 2500k Minne:Crosair 8gb Skjermkort: Gigabyte 560 super oc Hovedkort: GIGABYTE GA-P67A PSU: OCZ 700w Harddisk: WD 750gb Caviar Black Kostnad: ca 6000 Budsjettet mitt er på ca 8000 men ser ikke vits i å bruke mer penger enn det jeg trenger. Jeg har allerede OK dvd brenner og kabinett Hva synes dere? er det noe som kan forandres? Burde jeg kjøpe Bærbar så jeg kan lettere game andre steder enn hjemme? Ytelse er helt klart viktig, men det viktigste er at jeg kan game nye spill for minst mulig penger. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 til den stasjonære burde du gå for TI versjonen av 560. og jeg ville nok byttet ut hovedkortet med det HK med z68 brikkesett Lenke til kommentar
mortxx Skrevet 6. november 2011 Forfatter Del Skrevet 6. november 2011 til den stasjonære burde du gå for TI versjonen av 560. og jeg ville nok byttet ut hovedkortet med det HK med z68 brikkesett tusen takk for svar, Men er ikke Super OC bedre enn TI? sjekka HW sin test om det og det virket veldig bra. Hva er forskjellen mellom chipsettet på de 2 hovedkortene? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Nei, TI er anderledes fra bunnen av, hvis du kjøper et TI kort med god kjøler kan du overklokke det relativt enkelt fra programvare selv. Z68 har støtte for både overklokking, og bruk av mulighetene den integrerte skjermkortet i prosessoren din byr på. + at det har en funksjon for å lage en hybrid - ssd. Lenke til kommentar
mortxx Skrevet 6. november 2011 Forfatter Del Skrevet 6. november 2011 jeg skjønner helt klart at jeg må bytte hovedkort da takk:) nå er ikke jeg en veldig overklokker så vet ikke om jeg får utnytte av TI da Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 TI er uansett bedre, regnet med at du bare så på klokkehastigheten. poenget mitt var at du får OC versjoner av TI også Lenke til kommentar
mortxx Skrevet 6. november 2011 Forfatter Del Skrevet 6. november 2011 TI er uansett bedre, regnet med at du bare så på klokkehastigheten. poenget mitt var at du får OC versjoner av TI også aah, har du noen gode eksempler? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 f, eks asus DCII TOP :http://www.dustinhome.no/asus-geforce-gtx-560-ti-dcii-top-1gb-pci-e-dvi-hdmi-batman-game/product/5010550660 Lenke til kommentar
mortxx Skrevet 6. november 2011 Forfatter Del Skrevet 6. november 2011 f, eks asus DCII TOP :http://www.dustinhome.no/asus-geforce-gtx-560-ti-dcii-top-1gb-pci-e-dvi-hdmi-batman-game/product/5010550660 Tusen takk, du har vært utrolig hjelpsom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå