Gå til innhold

Temperatur på min compal nblb2

6ypoli10

Anbefalte innlegg

Heisann

vet ikke om dette er riktig sted å spørre men er veldig ukjent her så jeg prøver.

har søkt litt rundt men kan ikke nok om pc'er og spesielt ikke dette med tempraturer så må desverre lage en ny post om dette.

Min bærebar Compal nb2lb2:

Intel® Core i7 CPU Q740 @ 1.73GHz

ATI Mobility Radeon HD 5650 med 1 GB minne

8 GB DDR3 1333 MHz RAM

SSD 64 GB

Windows 7 - 64 Bits

Hovedkort (vet ikke :blush: )

--------------------------------------------------

I det siste har jeg merket at pc'en min har blitt varm og har en tendens til å slå seg av når jeg kjører spill (WoW, Allods). ikke så varm at jeg ikke klarer å holde på den men veldig varm. jeg åpnet pc'en og tok renset den så forsiktig jeg kunne med q-tips rundt vifta, annet enn det tørte jeg ikke for kan ikke helt datamaskiner som sagt.

Lastet ned CPUID Hardware Monitor og får dette:

http://imageshack.us/photo/my-images/443/temperatur.png/

Dette er noe jeg testet kjapt og brukte ikke mer enn 2 minutter med spill og så på temperaturene da.. det er ikke uvanlig at THRM kan gå til over 90 og TMPIN0 gå til 90.. hadde til og med 102 på 3 punkter men disse husker jeg ikke hvilke var :hrm:

er dette mye eller normalt? Regner med siden pc'en plutselig slår seg av etter jeg har kjørt litt tøffere programmer at det er varmen som er grunnen.. men igjen, er dårlig med dette på pc.

Hva kan jeg evt gjøre med det? Vudert å skaffe meg en sånn kjøleplate til å ha under pc'en men vet ikke om det er nok?

Forhånd takk for svar og beklager hvis dette ble postet på feil sted.

Endret av 6ypoli10
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...