jimbo696 Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Hei Jeg har en Ariston AVL105 som plutselig ikke ville starte. Jeg dro ut stikkontakten ventet litt og satt den inn igjen, og nå tømmer den bare uansett hva jeg gjør. noen som har peilig på dette eller har vært borti det? Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Det var ikke mye å gå etter, du bør sjekke bruksanvisningen om du kan få noen hint der. Generelt om du starter en maskin (type vask eller oppvask) som ikke avsluttet forrige program riktig vil den begynne med å pumpe maskinen tom/tømme. Dersom dette ikke gir seg ville jeg tenkt å det var noe som blokkerte pumpen/filteret som gjør at den ikke får tømt seg. Til vanlig kan du da åpne et lokk ganske lavt nede på maskinen og hente ut filteret/se inn i pumpen her og regngjøre. Maskinen vil til vanlig også tømme vannet ut når du åpner her, alt etter hvilken patent det er lagt opp til. Mao. ha klart en bøtte og en fille. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Er langt i fra en ekspert, men to ganger har jeg vært ute for at vannsensor har blitt futig. Se etter en plastterning / svamp som faller sammen ved fuktighet. Ta klossen ut og tørk den. Du finner den sentralt under maskinen. Denne sensoren kan få maskinen til å tømme seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå