emiven Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 (endret) hei! jeg har enda mer mas om min antec kuhler h20 920. jeg har lest anmeldelser der de har fått opp til 10c lavere temperatur en det jeg får med den. jeg har prøvd å ta ny kjølepasta på (as5) men den gjør det like dårlig (55c i7 2600k) jeg vet at 55c ikke er så gale, men dette er temperaturene lillebror 620 får, som koster 300kr mindre og som har bare en vifte, og halvparten så tykk radiator. Endret 6. november 2011 av emiven Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Det er neppe slik at butikken du kjøper fra svarer for resultater som andre har oppnådd. De svarer for vanlig god handelsvare, eller det som fremgår av avtalen (noe du neppe har). At de har påtatt seg garanti ut over dette er meget tvilsomt. Da har du bare mangelsbeføyelser å prøve deg på. Viften må ha en mangel, og spørsmålet er om disse 10 gradene utgjør en slik. Det kan i det hele spørres om du kan ta utgangspunkt i de resultatene du legger til grunn, idet selger ikke svarer for disse. Du må nok se på hva som oppgis på selgers sider, eller produsenten av viften. Kan du påvise en temperaturforskjell på 10 grader under ellers vanlige omstendigheter hva gjelder romtemperatur osv. kan det være du har en sak. Hvis ikke er du ene og alene avhengig av butikkens goodwill. Jeg forutsetter at angrefristen er utgått, slik at du ikke kan anvende denne. Den er på 14 dager fra du mottok varen, gitt at du kjøpte den over nett. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 hei! jeg har enda mer mas om min antec kuhler h20 920. jeg har lest anmeldelser der de har fått opp til 10c lavere temperatur en det jeg får med den. jeg har prøvd å ta ny kjølepasta på (as5) men den gjør det like dårlig (55c i7 2600k) jeg vet at 55c ikke er så gale, men dette er temperaturene lillebror 620 får, som koster 300kr mindre og som har bare en vifte, og halvparten så tykk radiator. Er det du, med nøyaktig samme datamaskin, som får 55 grader med "lillebror 620"? Eller de i testen? Lenke til kommentar
emiven Skrevet 7. november 2011 Forfatter Del Skrevet 7. november 2011 hei! jeg har enda mer mas om min antec kuhler h20 920. jeg har lest anmeldelser der de har fått opp til 10c lavere temperatur en det jeg får med den. jeg har prøvd å ta ny kjølepasta på (as5) men den gjør det like dårlig (55c i7 2600k) jeg vet at 55c ikke er så gale, men dette er temperaturene lillebror 620 får, som koster 300kr mindre og som har bare en vifte, og halvparten så tykk radiator. Er det du, med nøyaktig samme datamaskin, som får 55 grader med "lillebror 620"? Eller de i testen? desverre nei, men jeg skal ringe dustinhome i morgen for å prøve å finne en løsning. men ja, tester andre har utført er med nøyaktig samme CPU, som er den eneste faktoren når det gjelder varme, sammen med romtemperatur og luftstrømm. jeg kjørte min test med en romtep på 15 grader, og får fortsatt dårligere temperaturer en tester kjørt på 20-25. så jeg har tatt et bilde av romtemp og cpu temp som bevis, pluss med kabinettet åpent Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Husk at temperaturføleren, eller avlesningen på prosessoren din kan avvike fra den som er med i testen. Det er langt i fra uvanlig at du får vidt forskjellige temperaturer på samme modell prosessor, selv med samme kjøling. Ta alltid temperaturen som vises via software med en klype salt. - Mortis Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Hva som vises i en test, kan ikke brukes som grunnlag til å heve et kjøp. Kun hva produsent eller forhandler lover deg. Hvis kjøleren fungerer som den skal, og ikke Dustin har lovt deg en lavere temperatur enn den du oppnår, og du har testet at det ikke er din temperaturføler som viser feil resultat, så har du ingen sak. Har du smurt på lite nok kjølepasta da? Og bruker du samme kjølepasta som i testen? Har du akkurat samme komponenter i din maskin som i testmaskinen, som hovedkort samt grafikkort og andre komponenter som kan avgi varme direkte mot kjøler/cpu? Har du samme vifter i kabinettet og på kjøleren? Og hvordan kan du vite at luftstrømmen er lik? Har du samme kabinett med samme materiale i vegger? Hvordan er luftinntaket og luftuttaket på din maskin i forhold til testmaskinen, og hvor er de plassert i forhold til veggene, bord og lignende hjemme hos deg? Det er så mange faktorer, at du rett og slett ikke kan bruke en slik test som grunnlag for å vite nøyaktig hvor bra den vil kjøle i din maskin. Testene kan kun vise hvor bra kjøleren er i forhold til andre kjølere, og da fortsatt så lenge testeren har brukt identisk oppsett på de forskjellige kjølerne. Lenke til kommentar
emiven Skrevet 9. november 2011 Forfatter Del Skrevet 9. november 2011 jeg tok av 920en, og tok på kjøleren som var inkludert med cpuen. etter 2 min i prime-95 (stresstesting program) gikk temperaturen opp i 90 grader, og jeg måtte slå det av. jeg har byttet kjølepasta 5 ganger, snudd den forskjellige veier, men ingenting fungerer. da er det selve prosessoren sin feil, jeg har hørt at sandy bridge hadde et problem med varme i starten, kanskje min ikke ble trekt tilbake til intel eller noe sånt. men dette betyr at jeg får byttet prosessor, fordi den skal under garanti kunne kjøre med stock kjøler uten problemer. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Bare vær sikker på at du har smurt på lite nok kjølepasta. For mye har totalt motsatt effekt. Det skal være et så tynt lag at det kun skal dekke eventuelle ujevnheter i flatene på CPU og kjøleribba. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå