Lotzen Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Hei! Sitter her med min MacBoo Air 13", og har et stort problem. I går sluttet "k" tasten min å fungere, og et par timer senere streiket også Enter tasten og Shift tasten. Vanskelig å fungere uten, og vet ikke hva jeg skal gjøre. Noen som kan hjelpe? Jeg sølte heller ikke noe, bare plutselig sluttet å virke. Lenke til kommentar
3R4 Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Har du påvirket den på en måte som kan ha fått den til å slutte å fungere? Ellers må du kontakte Apple og kreve reparasjon etter reklamasjonsrett, ikke garanti. De liker ikke reklamasjon veldig godt, så du må være litt sta: Si at du reklamerer på grunn av mangel (jfr. fkjl. §16a) som følge av manglende egenskaper (jfr. fkjl. §15b), og at du dermed krever avhjelp (jfr. fkjl. §29). Lykke til Lenke til kommentar
Lotzen Skrevet 6. november 2011 Forfatter Del Skrevet 6. november 2011 Har den med på skolen i sekken, og det er egentlig det eneste. Har fungert uten store problemer, og tar generelt veldig godt vare på den. Hvordan tar jeg kontakt? Via mail eller hvordan fungerer det? Takker for hjelp forresten! Lenke til kommentar
3R4 Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Jeg hadde ringt, men det er opp til deg. Lenke til kommentar
jhammer Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Har den med på skolen i sekken, og det er egentlig det eneste. Har fungert uten store problemer, og tar generelt veldig godt vare på den. Hvordan tar jeg kontakt? Via mail eller hvordan fungerer det? Takker for hjelp forresten! Hvis det er praktisk mulig er det best å levere maskinen til den forhandleren du kjøpte den av. Alternativt er Eplehuset for eksempel Apple autorisert på Apple service og håndterer både reklamasjon og garantisaker uansett om det er kjøpt der eller ikke. Om reklamasjon godkjennes blir avgjort av Apple. Jens Hammersgård Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Det kan være at noe rusk har lagt seg under tastene. Du kan poppe av tastene forsiktig med et gitarplekter eller lignende. Jeg har gjort det selv etter jeg hadde litt rusk i space knappen som gjorde den treg. Men siden det er flere knapper som har streiket innen kort tid kan det være andre ting, så snakk med apple. Jeg har også vært borti litt vanskelige kundebehandlere, men har alltid fått viljen min. (Jeg hadde en 2007 modell MBP som fikk problemer med skjermkortet i 2010, etter litt krangling fikk jeg helt ny 2010 modell i erstatning, kostnadsfritt!) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå