Gå til innhold

Mulig å oppgradere fra Home til Ultimate?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nylig innstalert windows 7 home premium på min laptop, nå viser det seg at den cd plata som jeg brukte er registrert på min kones maskin. På plata står det at jeg kan ha 3 maskiner på den. På plata står det windows 7 home premium oppgradering og så står det familiepakke for 3 pc. Når jeg la denne inn på min maskin brukte jeg mitt navn og ikke min kones navn, nå får jeg ikke registrert windows hos microsoft,produktkey er ikke godkjent står det. Nå må jeg vist kjøpe et nytt windows 7 og da går jeg for window 7 ultimate. Det jeg lurer på da er om jeg må slette det gamle windows 7 jeg har og legge inn alt på nytt inkl programer og en haug med drivere på nytt eller kan jeg kjøre en oppgradering? vet ikke hvordan det blir når jeg ikke får registrert det gamle. Trenger hjelp fort da jeg har 21 dager på og få fikse dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forstår det slik at du antakelig har installert en upgrade på en blank harddisk. Det du da gjør er følgende:

1. Endre følgende verdi i registeret til 0: HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Setup/OOBE

2. Kjør ledertekst (cmd) som administrator.

3. Skriv slmgr –rearm

4. Start maskinen på nytt.

5. I søkefeltet i Start-menyen skriver du slui 03

6. I vinduet som dukker opp skriver du inn produktnøkkel, og velger å aktivere over internett.

Lenke til kommentar

Om du bare har installert forrige versjon på en "tom" disk, så vil guiden til Nufferen fungere. Familiepakken er alltid oppgradering.

Skulle du likevel ønske å kjøpe noe nytt, kan du kjøpe hvilken versjon du ønsker, så bruker du bare AnyTime upgrade som allerede er installert på pcen din.

Den låser opp nøkkelen du kjøper, og lar deg aktivere.

Du vil ikke trenge å installere noe på nytt, eller noe ekstra. AnyTime upgrade låser bare opp de ulike funksjonene som eventuelt ligger i Pro eller Ultimate.

Vil vel påstå at å gå for Ultimate er bortkastet for de fleste, men har du råd er det jo bare å kjøpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...