Dude910 Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 God Søndag formiddag, har et lite problem med å oppdatere firmwaren til min SSD disk, jeg laster ned et oppdateringsprogram fra Corsair sine nettsider, men programmet registrerer ikke at disken er der, så jeg får ikke lagt inn oppdateringen, dette resulterer i Bluescreens og tull. Noen som har vært borti det samme selv, eller som vet hva jeg burde gjøre? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 tror ikke du får oppgradert firmware på den disken du booter fra. Lenke til kommentar
Dude910 Skrevet 6. november 2011 Forfatter Del Skrevet 6. november 2011 tror ikke du får oppgradert firmware på den disken du booter fra. Så, jeg må installere OS på en annen harddisk, boote fra den og deretter oppdatere firmware på SSD'en? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 jeg har ikke hatt behov for å oppdatere FW selv, så har ikke satt meg helt inn i det, men jeg lurer på om ikke OCZ har en live cd, kansje corsair også har det? Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 (endret) hmmm, vel jeg har en SSD 2nd gen intel som jeg tro det eller ei booter fra. Og utrolig nok kunne oppdatere firmware UTEN å måtte ta backup og reinstalle OS etc. Men kan jo være at det i mitt tilfelle var som det heter Divine Intervention Endret 6. november 2011 av Phyltre Lenke til kommentar
Dude910 Skrevet 6. november 2011 Forfatter Del Skrevet 6. november 2011 Men kan jo være at det i mitt tilfelle var som det heter Divine Intervention Herren er med deg, hans ikke fullt så populære røde venn har funnet meg. Ikke helt sikker på hva jeg burde gjøre, men kjøre backup, avinstallere OS, installere OS, bah... Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 backup må du ta, men hvorfor avinstallere OS? bare skift boot rekkefølge Lenke til kommentar
Dude910 Skrevet 6. november 2011 Forfatter Del Skrevet 6. november 2011 Selv om jeg skifter bootrekkefølge, så bruker jeg jo SSD som bootdrive, eller mener du at jeg må installere OS på en annen disk og boote derfra? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 ja, det var det jeg mente. Lenke til kommentar
Andey- Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 For all del, du trenger IKKE formatere SSDen din osv. Du kan helt fint kjøre den som boot-disk og samtidig kjøre FW-oppdatering. Jeg hadde samme problem med at driver-update-tool ikke fant SSDen etc. men det hele viste seg å skyldes AMD sin AHCI-driver. Kjør en rollback på SSD-driveren, restart pc'en og prøv igjen, skal fungere fint da Lenke til kommentar
wil Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 (endret) Hei. Det er iallefall ingen problemer med å oppdatere Firmwaren på Corsair SSD Force Series 3, 120GB selv om man er i OS`et som er på disken. Du restarter bare. Jeg formaterte min da for sikkerhetsskyld, men nå er den disken flytta over i en laptop, men jeg hadde ikke noe problem å oppdatere Disken selv om den bootet fra den iallefall. Har du lasta ned riktige fila da? Det må du passe på iallefall. Endret 12. november 2011 av wil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå