Gå til innhold

Problemer med firmwareoppdatering til Corsair Force GT

Dude910

Anbefalte innlegg

God Søndag formiddag, har et lite problem med å oppdatere firmwaren til min SSD disk, jeg laster ned et oppdateringsprogram fra Corsair sine nettsider, men programmet registrerer ikke at disken er der, så jeg får ikke lagt inn oppdateringen, dette resulterer i Bluescreens og tull. Noen som har vært borti det samme selv, eller som vet hva jeg burde gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmmm, vel jeg har en SSD 2nd gen intel som jeg tro det eller ei booter fra. Og utrolig nok kunne oppdatere firmware UTEN å måtte ta backup og reinstalle OS etc.

Men kan jo være at det i mitt tilfelle var som det heter Divine Intervention

Endret av Phyltre
Lenke til kommentar

Men kan jo være at det i mitt tilfelle var som det heter Divine Intervention

Herren er med deg, hans ikke fullt så populære røde venn har funnet meg. Ikke helt sikker på hva jeg burde gjøre, men kjøre backup, avinstallere OS, installere OS, bah...

Lenke til kommentar

For all del, du trenger IKKE formatere SSDen din osv. Du kan helt fint kjøre den som boot-disk og samtidig kjøre FW-oppdatering.

Jeg hadde samme problem med at driver-update-tool ikke fant SSDen etc. men det hele viste seg å skyldes AMD sin AHCI-driver. Kjør en rollback på SSD-driveren, restart pc'en og prøv igjen, skal fungere fint da :)

Lenke til kommentar

Hei. Det er iallefall ingen problemer med å oppdatere Firmwaren på Corsair SSD Force Series 3, 120GB selv om man er i OS`et som er på disken. Du restarter bare. Jeg formaterte min da for sikkerhetsskyld, men nå er den disken flytta over i en laptop, men jeg hadde ikke noe problem å oppdatere Disken selv om den bootet fra den iallefall.

Har du lasta ned riktige fila da? Det må du passe på iallefall.

Endret av wil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...