Joachim_F Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Hva startet egentlig utviklere som Naughty Dog, Blizzard og Codemasters med? Les hele saken Lenke til kommentar
DoanDavid Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Alltid gøy å lese litt spillhistorie. Særlig om utviklerne. The Lost Vikings var et utrolig artig spill da jeg spilte det på slutten av 90-tallet. Synd at Naughty Dog ga opp Crash Bandicoot, men de ville jo videre og jobbe med andre spill. Lenke til kommentar
samco Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Har fortsatt mine commodore 64 og amiga 500 Lenke til kommentar
nAz-guL Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Flott artikkel! Jeg har hatt mange morsomme timer med The Lost Vikings! Lenke til kommentar
Santar Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Ahh the good old days. Husker mange av spillene som nevnes i artikkelen som BMX simulator (c64), Shadow of the Beast (Amiga), Dizzy (c64, Amiga), Micro Machines (pc) Pinball spillene (Amiga). Lost Vikings spillene (snes) er jo også veldig gode. The memories Har fremdeles C64 og Amigaen liggende på loftet, vært morsomt å tatt dem ned igjen, men de ligger så godt gjemt der oppe hehe. Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 BMX Simulator var det første spillet jeg kjøpte meg på Amiga gitt Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 (endret) Rockstar North har dere glemt da. Den gang de het DMA designs laget de spillet Menace. Året etterpå Blood Money Endret 6. november 2011 av Slettet+513 Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 The Lost Vikings !! Mange timer med spillglede kommer tilbake som en eksplosjon av gode minner Lenke til kommentar
samco Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Mye mere sosial gaming da online er vell og bra men blir aldri det samme Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Rockstar North har dere glemt da. Den gang de het DMA designs laget de spillet Menace. Året etterpå Blood Money Spilte gjennom begge flere ganger Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 6. november 2011 Forfatter Del Skrevet 6. november 2011 Rockstar North har dere glemt da. Den gang de het DMA designs laget de spillet Menace. Året etterpå Blood Money De spillene nevnte vi i forrige ukes retrosak, så det ville blitt litt voldsomt å ta dem igjen denne uken. Men du skal ikke se bort i fra at vi lager flere artikler av denne typen, og da er Rockstar North/DMA Design en av flere gode kandidater til å bli med. 1 Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 (endret) En smule skuffende artikkel ... Greit nok for å få et kjapt overblikk, men ganske hul, og man blir ikke videre klok på den. Jeg forstod ikke helt poenget med lista egentlig. Var det å skriver litt om historien til spillutviklere som nylig har gitt ut aktuelle spill? Var det å skrive om selskaper som har en stor plass i spillhistorien og som eksisterer i dag? Eller var det bare et tilfeldig utvalg av utviklernavn de fleste har hørt om, men uten noen videre tanke bak? Endret 6. november 2011 av hardrock_ram Lenke til kommentar
Godsaker Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Hva med en artikkel over utviklere EA har kjøpt opp så seinere lagt ned. Masse materiale der. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 DMA Design var vel mere kjent for Lemmings-spillene enn Blood Money og Menace, selv om begge var ypperlige amiga-shooters. Lenke til kommentar
~ David ~ Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Elsket The Lost Vikings. Humor, hjernetrim og tidvis frustrerende men svært belønnende utfordringer. Et kjært minne, men et jeg vil beholde så jeg har ingen intensjoner om å spille det på nytt nå. Kanskje jeg vil la sønnen min få prøve seg på det når han blir litt eldre, og på den måten gjenoppleve magien 1 Lenke til kommentar
galemann Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Herlig artikkel! Ikke mye får blodet til å bruse mer en retro artikler.., <3 Amiga500 4ever.., Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Pinnball spillene til Digital Illusions (DICE) er fortsatt Heftig, man får kjøpt dem til I-produkter, bare synd jeg ikke har I-produkter mer (omtrent det eneste som er synd med det også hehe) Lenke til kommentar
medlem-214688 Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Pinnball spillene til Digital Illusions (DICE) er fortsatt Heftig, man får kjøpt dem til I-produkter, bare synd jeg ikke har I-produkter mer (omtrent det eneste som er synd med det også hehe) De beste pinball spillene til PC er lagd av Cunning Developments og Empire Interactive! Pro Pinball og Pro Pinball Timeshock! Er jo bare HELT KONGE! Eller så er Microsoft Pinball Arcade en ener! 7 Klassiske brett FRA VIRKELIGHETEN! Lenke til kommentar
si-m1 Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Digital Illusions / The Silents : http://pouet.net/prod.php?which=981 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 (endret) Digital Illusions / The Silents : http://pouet.net/prod.php?which=981 Kunne sitte å titte på Amiga demoer i timesvis hehe, første tegnet som skilte gutter kraftig fra jenter :!: (selvsagt, bortsett fra de mer åpenbare "tingene") Endret 7. november 2011 av simalarion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå