Lifeform Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Hei, Fant ikke noe underforum som passet for denne, så håper dette forumet passer. I en stund nå så har jeg til tider hørt "smelle"-lyder fra kjøleskapet mitt. Dvs f.eks. om jeg sitter i stuen så kan det av og til høres en slags dempet smellelyd. Nå i natt ble denne merkbart høyere. Har nå tatt ut strømmen, og kommer til å kontakte Elkjøp om dette på mandag. Bare lurer på om det er noe grunn til å være nervøs for at det skal eksplodere ?? Er det ting som har skjedd før ? Er snakk om et Ariston-kjøleskap klasse A tror jeg. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 KFK-gasser eksploderer ikke og kompressoren er ikke kraftig nok til å gjøre skade. Er det lenge siden frysedelen ble avrimet? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Denne tråden fikk meg til å tenke på det forrige kjøleskapet vi hadde. Vi våknet alle i hop midt på natta av noe som hørtes ut som maskingeværlyder. Vi trodde det var krig utafor huset, men utrolig nok var det bare kjøleskapet på kjøkkenet som lagde noe inni helvettes høye lyder. Lol Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 6. november 2011 Forfatter Del Skrevet 6. november 2011 (endret) Hehe TMB... er mer som små bomber og smell her... sikkert en prosess som skjer igjen og igjen i skapet, for like før så starter skapet igjen å dure / bygge seg opp eller hva det gjør. OK Blue! Takker for betryggende melding. Da kan jeg skru det på igjen Fant riktignok en del meldinger om kjøleskapet som har eksplodert her: http://www.google.no/search?gcx=c&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=kj%C3%B8leskapet+eksploderte, men ser så langt at det stortsett handler om formfett bokser og skap i hytter. Tar sjansen på å skru det på i dag, og så blir det prat med Elkjøp i morgen. Endret 6. november 2011 av Lifeform Lenke til kommentar
pippmaster Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Ganske vanlig at de prater med oss og lager merkelige lyder, smell lyder er isolasjonen inne i veggene som er i bevegelse. ganske vanlig på relativt nye. Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 16. november 2011 Forfatter Del Skrevet 16. november 2011 Ok, supert! :-) Det har ikke eksplodert ennå ihvertfall og jeg er i live...:-) Lenke til kommentar
Malenia Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Hei! Hvordan gikk det med kjøleskapet? Fikk du noe tilbakemelding fra Elkjøp? Har også et Ariston kjøleskap som lager akkurat samme lyd, og har selv lurt lenge på hva det er... Lenke til kommentar
Lærevillig Skrevet 30. januar 2020 Del Skrevet 30. januar 2020 Mitt smeller høyt, våkner av de smella? 6 mnd , begynte rundt juletider. Teknikker mente de var veldig høye, tok lydklipp, sendte produsent. Som sa det var helt vanlige lyder. Aldri før hatt slik lyd i mine forrige kj skap. Styr unna Beko, skikkelig frekke i telf, skit Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 30. januar 2020 Del Skrevet 30. januar 2020 Necro bump. Gammel tråd, stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg