Gå til innhold

Tax Free i Tyskland

Anbefalte innlegg

Jeg og samboeren skal en tur til Berlin i januar, og sitter og leser litt om dette med å handle Tax Free. Det høres jo forlokkende ut, men jeg sliter litt med å fatte konseptene her. Når man først slår av den tyske VAT'en, er det da tanken at man må fortolle varene i det man returnerer til Norge for å ikke gjøre noe ulovlig?

Forøvrig la jeg merke til at det eneste stedet å faktisk få tilbake pengene var på flyplassen. Kommer man seg til riktig området uten å ha flybilett? Vi kjører jo tross alt bil.

Har noen en fasit å bidra med her? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

EKke tax free på flyplassen da? At dere reiser med fly og flyplass og den dritten. Er kvotestuff, skal dere over grensa til Noreg så er det sikkert ei viss kvote dere må holde dere innefør, men er jo ikke fortollings på det da, tror jeg

EDIT: Hva med å bare handle og drite i resten`? Går nok fint

Endret av jigaplow
Lenke til kommentar

Man kan ta med seg varer med en verdi inntil 6.000 kr hvis man har vært ute av landet i minst 24 timer. Enkelte varer har andre begrensninger (som alkohol, tobakk etc.).

Alt over den verdien skal fortolles når det kommer inn til Norge. Hvis du blir tatt på grensa uten at dette er gjort står du isåfall i fare for å få varene beslaglagt.

Hvordan systemet fungerer i Tyskland tør jeg ikke si, men er som oftest et tollkontor når man forlater landet man skal besøke. I Tsjekkia har jeg gjort det en gang og da var det før sikkerhetskontrollen mener jeg å huske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...