lassemidtsiann Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Er på en russebuss, og sangen "vår" har blitt populær. Folk beskylder oss derfor for å ha "kjøpt views" på youtube. Vet ikke om jeg skal le eller gråte... Er dette i det hele tatt mulig? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Ja, det finnes men om de fungerer eller ikke vet jeg ikke. Vet at youtube har prøvd å stanse slikt. Det det er snakk om er egentlig bare en refresher som står på i mange timer. Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Gi meg link til sangen a, hvis den er bra : D Lenke til kommentar
H5N1 Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Er på en russebuss, og sangen "vår" har blitt populær. Folk beskylder oss derfor for å ha "kjøpt views" på youtube. Vet ikke om jeg skal le eller gråte... Er dette i det hele tatt mulig? Ja det er absolutt mulig. Ja, det finnes men om de fungerer eller ikke vet jeg ikke. Vet at youtube har prøvd å stanse slikt. Det det er snakk om er egentlig bare en refresher som står på i mange timer. Er nok heller snakk om å bruke botnet. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 (endret) Det er flere botnets som selger sine tjenester til store youtube-kanaler. De tilbyr pakker på f.eks. 25000 views for $10. Så trigger de botene sine som får viewen opp dit når de har betalt. Er visst svært utbredt og ødelegger det meste av poenget med views. Vi snakker store kanaler med millioner av views på hver video, disse tjener masse penger på reklame, så for dem er å være på forsiden på youtube veldig viktig mtp på mere penger. Flere kanaler jeg følger med har fått tilsendt prislister fra sånne folk. Og prislistene selger seg inn med tekst som "Wouldn't you like to earn LOTS more money on your youtube channel? Partnership means you make money from the ads shown before the videos. So more views = more money!" Folk som ikke er "youtube partners" tjener ikke noe penger på youtube-kanalen sin, men hvem som helst kan søke om et slikt partnership og blir da nødt til å vise reklamesnutter foran filmene sine. Det er et ganske lite nåløye å komme gjennom for å få partnership, de må sende en søknad inn til youtube, som vurderer kanalen utfra antall abonnenter, video content og masse andre ting. Endret 6. november 2011 av Bytex Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 (endret) Ja det er absolutt mulig. Ja, det finnes men om de fungerer eller ikke vet jeg ikke. Vet at youtube har prøvd å stanse slikt. Det det er snakk om er egentlig bare en refresher som står på i mange timer. Er nok heller snakk om å bruke botnet. Ikke bare, nedlastet ett program for flere år siden for å teste og det funket bra. Her er beviset, aldri i verden om en ukjent trancefyr som meg får 60k views på min første youtubevideo. http://www.youtube.com/watch?v=ZkSjXmn5NPI Edit: Legger ved bilde. Endret 7. november 2011 av Blåbær Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 (endret) Er på en russebuss, og sangen "vår" har blitt populær. Folk beskylder oss derfor for å ha "kjøpt views" på youtube. Vet ikke om jeg skal le eller gråte... Er dette i det hele tatt mulig? Ja, klart det er mulig. Folk kjøper views og andre former for klikk hele tiden. Det er en rimeligelig "luguber" taktikk naturligvis - og mange vil jo se på det som direkte "juks". Når det er snakk om bare en video på youtube så er det neppe ulovlig, men med en gang det er snakk om f.eks. klikk på annonser eller annonse views (inkludert youtube videroer som har annonser) så går det over til å være økonomisk bedrageri da folk essensiellt blir betalt for falske views og klikk. Normalt blir slikt gjort via store botnet av infiserte maskiner. Jeg har selv fått tilbud om slikt mange ganger via youtube - og jeg lager ikke videoer en gang... Det er ikke så mye man kan gjøre for å bevise eller motbevise noe slikt egentlig - ved mindre man ihvertfall har tilgang til youtube statistikken (som eieren av videoen har). I ås tilfelle kan man som regel se om det er noe muffins ved å se på om alle viewsene kom over en kort periode. Det er ganske så uvanlig at det er såpass mange views med så få likes og så få kommentarer. Det er også en ting som ofte kan være en indikator på dette - hvilket sikkert er grunnen til at folk er skeptiske. Ved mindre det er snakk om noen konkurranse eller noen form av anonsering så er det dog ikke akkurat så mye å snakke om. Det er tross alt ikke noe annet enn et tall som har gått opp i youtube sin database... EDIT: nå refererte jeg vil videoeksempelet over i denne posten -Stigma Endret 6. november 2011 av Stigma Lenke til kommentar
lassemidtsiann Skrevet 6. november 2011 Forfatter Del Skrevet 6. november 2011 Her har vi vært ærlige og redelige og fått til en bra sang, også kommer folk med kommentarer om at vi kjøper views... Har bare lyst til å motbevise de misunnelige j*vlene som slenger sånn med leppa! Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Her har vi vært ærlige og redelige og fått til en bra sang, også kommer folk med kommentarer om at vi kjøper views... Har bare lyst til å motbevise de misunnelige j*vlene som slenger sånn med leppa! Det nærmeste du vil komme slikt bevis er relevante screencaps av youtube insight på videoen. Hvis strømmen av views er gjevn og normal på grafen, antall likes/dislikes står i stil til views, og antall kommentarer også ikke er abnormalt lav - så er dette så godt bevis som du kan få. Det vil dog alltid være et tilfelle av hvordan du tolker tallene *shrug* -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå