Gå til innhold

VIKTIG: Mobilforumet skal ryddes, og et bedre miljø skal skapes

cyclo

Anbefalte innlegg

Føler du at det er et problem så oppsamler du en saklig rapport om dette og det vil bli tatt stilling til internt.

At du kanskje ikke er fornøyd med resultatet av behandlingen er kanskje en annen sak men rapporteringene blir faktisk tatt hånd om og vurdert (selv om UT ikke er like engasjert som før så ser jeg ting som jobbes med)

Men Robert, hvis du skulle gjøre noen endringer, borsett fra det å kvitte deg med enkeltpersoner som ikke gjør noe konstruktivt da, hva ville du ha gjort for å øke kvaliteten her inne? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Saken er at mobilforumet fortsatt er en svært lite konstruktiv kategori på forumet. Dette grunnet et fåtall brukere. Disse blir ikke tatt tak i.

Jeg er uenig. Det finnes masse konstruktivt i mobilforumet. Derimot finnes det dessverre masse vræl i artikkeltrådene pw mobilforumet. Det er uheldigvis resultatet i enhver artikkeltråd med om et emne hvor det finnes haugevis med «fanbois». Intel vs AMD var vell i sin tid et glimrende eksempel på nettopp det.

Det som er veldig problematisk på mobilforumet er det at en stor andel av «de få», også er de som produserer masse konstruktivt og veldig bra innhold. Det smeller først når de er på samme sted til samme tid.

Uansett. Oppfordrer deg til å komme med forslag til hvordan ting kan løses som går ut over «kast ut bråkmakerne».

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med Robert.

Dere får begynne med å kaste ut det lille fåtallet av bråkmakere som til stadighet skaper kvalm i mobiltrådene, og da mener jeg permanent utestengelse for de verste av disse gjengangerne som gang etter gang bryter reglene som følge at dere så langt har tillatt det.

Synes også det blir merkelig å unnskylde seg med at disse trollene "dessverre også produserer masse konstruktivt". Er mer enn nok av seriøse brukere som bidrar med konstruktiv informasjon her i forumet til at vi klarer oss uten verstingene blant trollene, og de seriøse brukerne tyr ikke til stadighet til bevisst feilinformasjon for å prøve å "vinne" diskusjonene slik en del av disse trollene gjør heller.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Enig med de over. Er sikkert selv en del av problemet, spesielt fordi jeg lar meg provosere. Håper moderatorene blir strengere, uansett om det gjør at jeg også får meg ferie . Håper også at slike brukere som lager seg flere kontoer, enten for å backe opp seg selv i diskusjoner eller for å ha backup når de blir kastet ut, blir utestengt for livstid. Mobildelen av forumet er jo hel annerledes uten denne personen.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Uansett. Oppfordrer deg til å komme med forslag til hvordan ting kan løses som går ut over «kast ut bråkmakerne».

Ja, det er mange gode og informative tråder i kategorien, men de overlesses av de dårlige og da spesielt artikkeltrådene.

Saken er at mange av disse brukerne er regelrette troll, de er ikke interessert i å diskutere saklig og konstruktivt, men kun å provosere og lage kvalm. Det hjelper derfor sjelden å ta disse med i en dialog for eventuell bedring.

Når en fåtall ødelegger for et flertall bør det være en smal sak å ta tak i dette.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Likes eller + om du vil er et snodig fenomen på nett. Mange ser ut til å gjøre alt for å få likes, og således en større e-penis. Kan nullstilling/reduksjon av denne telleren være en sanksjonsmulighet som da er mildere enn utestengelse? Ser spesielt i mange Apple vs Android tråder der fanskaren på hver side liker hverandres innlegg i stor grad. Etter min mening burde likes fortelle noe om hvor hjelpsom en bruker er, ikke hvor mange fanboys som trykker på hverandres knapp.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Likes eller + om du vil er et snodig fenomen på nett. Mange ser ut til å gjøre alt for å få likes, og således en større e-penis. Kan nullstilling/reduksjon av denne telleren være en sanksjonsmulighet som da er mildere enn utestengelse? Ser spesielt i mange Apple vs Android tråder der fanskaren på hver side liker hverandres innlegg i stor grad. Etter min mening burde likes fortelle noe om hvor hjelpsom en bruker er, ikke hvor mange fanboys som trykker på hverandres knapp.

Liker forslaget, og følger opp med å foreslå at i stedet for utestengelser, kan kanskje en periode uten andre muligheter enn å observere være vel så nyttig som totalt fravær fra hele forumet.

:)

Lenke til kommentar

Utestengelse fra spesifike tråder burde også vært mulig og brukt oftere for en del brukere som stadig går innom spesifike "Den store/lille/ofisielle..." tråder for å trolle. Et trolleinnlegg burde holde for å havne i listen da denne kategorien er mer plaget og det trengs ikke mer for å gå i ignorelisten.

Praktiserer man utestengelse fra spesifike tråder vil det gjøre mye for husfreden og miljøet i kategorien uten å stenge brukeren ute fra hele forumet.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Liker forslaget, og følger opp med å foreslå at i stedet for utestengelser, kan kanskje en periode uten andre muligheter enn å observere være vel så nyttig som totalt fravær fra hele forumet.

Det er jo det en utestengelse i praksis er. Man kan jo fortsatt lese forumet, selv om man er utestengt ;)

Eller nullstilling av likes ved advarsel?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er jo det en utestengelse i praksis er. Man kan jo fortsatt lese forumet, selv om man er utestengt ;)

Falt meg aldri inn å forsøke å teste forumet, når en selv var sendt på kammerset ... :ph34r:

Ok, men da støtter jeg brukeren etter meg som foreslo spesifikke tråder som kunne låses for enkeltbrukeren.

Uff, det svir litt i flesket å ta så søkkendes feil :closedeyes:

Lenke til kommentar

Falt meg aldri inn å forsøke å teste forumet, når en selv var sendt på kammerset ... :ph34r:

Mulig man må logge ut, men anonym tilgang har man alltid. Eneste gang man «mister» full tilgang til forumet er om man sperres ute på IP, men det brukes bare for tilfeller av ekstrem spamming eller når en utesperret bruker fortsetter å registrere nye brukere for å få tilgang.

Lenke til kommentar

Skal jeg være helt ærlig tror jeg man bare kan gi opp denne saken, det har sjelden vært verre enn det har vært siden ukene før og etter iPhone 5 lanseringen. Ser for meg en stusselig kategori etterhvert her.

Tiltredes. Virker også som om det er akselererend i Apple saker. Har faktisk tilgode å se en Apple tråd som ikke rennes ned av Android og/eller Windows mobile brukere fortere en jeg klarer å lese overskriften. Og selv om jeg etter hvert har sånn ca 60 A/WM brukere på ignorerte brukere listen, så er det fortsatt umulig å slippe unna oppgulpet bl.a pga. quote funksjonen.

For oss Apple brukere er dette forumet definitivt i ferd med å utspille sin rolle.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Som observatør til kjeklingen, vil jeg anbefale for de som er mest på hugget, å ta seg en titt på hverandres signaturer - Hvis de settes ved siden av hverandre, blir bildet helt klart, og for de som gjør seg forstått via lite hensiktsmessig signaturkommunikasjon, kan kanskje vurdere å endre disse - slik at de både blir innbydende og informative, uten å fremkalle unødig irritasjon.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Kan påpeke at det skjer ting i kulissene og vi følger med på medlemmer som oppfører seg på en måte som er ødeleggende for andre.

Er det noen her som føler at ting går litt sakte i forhold til enkelte medlemmer som ødelegger for andre, så kan jeg påpeke at jo flere som rapporterer inn vedkommende jo enklere er det for oss å ta en avgjørelse på hva som må gjøres.

Om noen ønsker en privat diskusjon om enkeltpersoner som oppfattes som destruktiv for forumet så oppfordrer jeg dem til å ta kontakt med en av stabben og jeg er sikker på at vi kan få til en konstruktiv dialog om hva som må gjøres.

Med vennlig Hilsen

Malvado

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skal jeg være helt ærlig tror jeg man bare kan gi opp denne saken, det har sjelden vært verre enn det har vært siden ukene før og etter iPhone 5 lanseringen. Ser for meg en stusselig kategori etterhvert her.

Tiltredes. Virker også som om det er akselererend i Apple saker. Har faktisk tilgode å se en Apple tråd som ikke rennes ned av Android og/eller Windows mobile brukere fortere en jeg klarer å lese overskriften. Og selv om jeg etter hvert har sånn ca 60 A/WM brukere på ignorerte brukere listen, så er det fortsatt umulig å slippe unna oppgulpet bl.a pga. quote funksjonen.

For oss Apple brukere er dette forumet definitivt i ferd med å utspille sin rolle.

Trist å si det men det virker som om denne prepubertale oppførselen et blitt akseptert og at man ikke lenger slår nok ned på det.

EDIT: Alastor kom dog nettopp med lovende nyheter og da er håpet tilbake :)

Som observatør til kjeklingen, vil jeg anbefale for de som er mest på hugget, å ta seg en titt på hverandres signaturer - Hvis de settes ved siden av hverandre, blir bildet helt klart, og for de som gjør seg forstått via lite hensiktsmessig signaturkommunikasjon, kan kanskje vurdere å endre disse - slik at de både blir innbydende og informative, uten å fremkalle unødig irritasjon.

Det gjelder neppe alle som er lei denne trollingen. Min signatur har aldri båret noe preg av at jeg foretrekker iOS fremfor Android, Intel fremfor AMD, Nvidia fremfor ATi etc. Fanboyisme er et fritt valg for individet men har aldri tiltalt meg. Foretrekker er dog en ting men den ekstreme faktoren gjør det ille.

Men når man ser medlemmer med en avatar med en "android som later vannet på et eple" så forundrer det meg at denne brukeren tillates å gå inn med innlegg i Apple tråder da jeg til nå ikke har sett et eneste konstruktivt og on-topic innlegg i Apple tråder fra slike.

Utfra å eie begge systemer og vært medlem i noen år kan jeg helt klart si at mitt inntrykk er at man har én side som har en overvekt av særdeles barnslig trolling (noe som ødelegger et forum lynraskt og mange slutter pga. dette) og en annen side som kun ønsker å ha trådene sine i fred for denne oppførselen. Med overvekt så mener jeg at det er en klar tendens fra ene holdet selv om du har noen rumpetroll i begge leire.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...