Thoto79 Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Hei Måtte kjøre en full system gjenoppretting og innholdet på hardisken ble da kopiert over i en backup mappe. Hvordan kan jeg i Windows 7 enklest mulig få implementert disse filene tilbake igjen? Alt ifra bokmerker i nettlesere og itunes biblotek til allerede installerte spill i Steam osv osv? Hvis man begynner å installere/legge inn disse tingene igjen så vil de jo ligge dobbelt på hardisken. På forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Windows Image Backup lages som .VHD (Virtual HardDisk file) Gå i DiskManagement (Disk Behandling). På Action menyen velg Attach VHD - browse deg frem til Windows Image Backup VHD filen. Backupen din (partisjonen med alle mapper og filer) blir da montert som en partisjon med stasjons bokstav. Du kan da browse og kopiere hva du vil med windows utforsker. Når du er ferdig går du i DiskManagement igjen og detacher den VHD (høyreklikk på Disk nr). 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 6. november 2011 Forfatter Del Skrevet 6. november 2011 (endret) Takk for svar. Jeg finner ikke noen VHD fil på hardisken. Ved gjenopprettingen ble det laget en mappe på (C:BACKUP) som fungerer som hvilken som helst annen mappe som jeg kan browse innholdet i. Denne mappen er ikke komprimert på noe vis. I teorien kan jeg da drag and drop det jeg vil over på hardisken men da vil vel ikke ting legge seg riktig. Endret 6. november 2011 av Thoto79 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Aha .. Du har kjørt gjenoppretting fra en gjenopprettings partisjon for en "ferdig PC" ? Da må du reinstallere alle ting du manuellt har installert tidligere. Bokmerker osv finner du under users/brukere mappene på C:\BACKUP tenker jeg om det er noe der som heter windows.old. Sorry men du bør forklare litt mere i detalj. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 6. november 2011 Forfatter Del Skrevet 6. november 2011 Ok, ja sikkert litt klønete forklart Har en Alienware laptop med en egen slik system recovery (Alienware Respawn), som kanskje gjør ting litt annerledes en vanlig. Men da går jeg vel ut ifra at jeg må installere alle programmer på nytt, mens musikk/filmer osv bare kan kopieres over og slettes ifra Backup mappen etterpå. Blir litt av en jobb men uansett, takk for svar Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 (endret) Filer er jo bare å kopiere som du sier. Om det er dokumenter tekstfiler musikk bilder filmer etc. Bokmerker / shotrcuts og sånt kan også kopieres fra "samme lokasjon" til "samme nye lokasjon". Programmer/applikasjoner/spill osv må reinstalleres ja. Men eventuelle save files og slikt kan du muligens kopiere. Endret 6. november 2011 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå