Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Asus N53SV instant shutt-off problem + skjermkortfrysning?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har et meget irriterende problem med min nye Asus N53SV (I7 prossessor). Først og fremst har jeg 2 problemer, der det ene oppstår oftere enn den andre.

1 problem: Som fortalt i tittel, er at den slår seg av fra tid til annen midt i spill/film sekvenser. Jeg har selv troa på at det er CPU blokka som heter seg opp, men er ikke helt overbevist da pcn har slått seg av ved bruk av internett surf også.

Jeg har i tillegg sjekket CPU varme når den slår seg av og ligger jamt med 70-75 grader noe som skal være normalt så langt jeg kan forstå. Men dette fortsetter og skje og merker problemet peaker på FM12. Vet ikke hvorfor men på det spillet har jeg hatt mest problemer med.

Forferdelig irriterende og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med det. Kjøpt på Expert men jeg vet av erfaring at service senteret ikke vil finne feil fordi dette er en ting som skjer fra tid til annen, ikke i de 10 minuttet de setter av til å se på feilen på den.

2 Problem: Dette problemet er forsåvidt ikke så stort men det skjer fra tid til annen og jeg finner ingen annen informasjon rundt dette. Det er for det første veldig vanskelig å forklare, men for å prøve å skrive det enkelt: Det kan skje når som helst, og det som skjer er at pcn ser ut til å fryse slik at hele skjermen er full av striper vertikalt.

Fargete striper som formes ut av fargene som er på skjermen på det gitte tidspunkt. Dette skjer oftest når det integrerte skjermkortet står på men har hendt ved at nvidia kortet står på også. Jeg ANER ikke hvorfor dette skjer og har ingenting mer av informasjon å gi.

I tillegg som jeg kanskje burde legge til hvis lyden står på så kommer det en sinnsykt skjærende lyd i øret som er til å ta selvmord av...

Noen som har erfaringer eller tips ? Dette er 2 irriterende problemer som jeg håper å få orden på.

Håper på hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg hadde sendt den i retur, såpass store problemer med en relativt ny maskin er ikke noe du bør godta.

Det kan være flere ting som skaper trøbbel, 70 grader er varmt men skal ikke være nok til å skape de problemene du nevner.

Ville oppdatert alt av drivere, sjekket frekvensen CPU kjører på, sjekket GPU temp, mer burde du ikke gjøre før du evt sender den i retur.

Siden du har 2 skjermkort i maskinen din ville jeg gått i bios og satt gpu til discrete, da er ikke den integrerte lenger aktivert og du kan oppdatere driverne til det andre skjermkortet.

Forøvrig er jo Expert pliktig i å gi deg en ny maskin om de ikke klarer å finne feilen, evt har prøvd å reparere den flere ganger.

EDIT: Har du prøvd å kjøre laptopen kun på batteri, bare for å sjekke at det ikke er noe galt med lader/ledninger? Kan være noe galt med strømtilførselen.

Endret av HFidelity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...