Mikaeru Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Hallo. I det siste har jeg lekt meg med tanken på å "lage" ett lydtett rom når jeg flytter til sommeren. Dette ville da blitt brukt til det meste av musikk jeg ønsker å lage, beatboxe og øve på å synge. (den sistnevnte tør jeg ikke gjøre foran folk.) Er det noen som har god erfaring med lydtette rom? Hvor mye koster det? Er det noe som kan gjøres på egenhånd, eller er det best om profesjonelle gjør slikt? Det er jo ikke noe jeg føler er ett must, men det hadde vært utrolig morsomt å få til. (: Lenke til kommentar
Boneraw Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Hvis du skal ha det HELT lydtett, må du ha fagfolk til å hjelpe deg. Prisen avhenger selvfølgelig av mange faktorer som -alder og løsninger på eksisterende rom -hvor stort det er, m2 -om du må ha tilbygg -midlertidig eller permanent endring -endre betongen i gulvet osv... Men hvis du kun skal synge og beatboxe, så vil ikke bassfrekvenser være det store problemet og da blir det fort mye billigere og du kan bruke enkle løsninger. Midlertidig så er det jo mulig å gjøre en enkel løsning som å ta inn "madrasser", skumgummi og isolere veggene på nytt, og lage en slags boks du kan synge i. Dette blir selvsagt ikke særlig pent, men er til gjengjeld veldig billig og fungerer sånn halvveis! Hvis du skal ha profesjonell hjelp til et lydtett rom på ca 12m2, kommer det fort på en hundre tusen kroner. -B Lenke til kommentar
herrevs Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 For å gjøre et rom helt lydtett krever dette ganske omfattende bygningsmessige tiltak. Veggene bør fores ut med stenderverk med mineralull frittstående fra eksisterende konstrukjson. Golvet bør være flytende (trinnlydplater), og det bør monteres nedforet gipshimling som er vibrasjonsisolert. Graden av tiltakene kommer an på hva som er av eksisterende konstruksjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå