Gå til innhold

Mobil til 2500 (absolutt maks 3000)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lett: jeg har selv kjøpt mobil fra netcom med et Large abbonement, og deretter ringte jeg bare netcom og sa jeg ønsker å få telefonen opplåst, så de gjorde det.

 

Basically er policyen dette: hvis abbonementet du kjøper med telefonen har en månedtlig avgift, kan du låse opp telefonen gratis for bruk av andre operatørers simkort. Hvis du derimot kjøper kontantkort eller abb. uten fast månedtlig avgift, må du betale for å låse opp.

 

Hvis du er i tvil, ring NetCom og forklar at du ønsker kjøpe denne telefonen med dette abbonementet, men vil forsikre deg om at du kan låse opp telefonen gebyrfritt etter kjøp.

 

 

 

Den er nok låst til Netcom, men du betaler ingenting for å låse den opp for andre operatørers simkort.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Hvis man ikke bruker simkortet, så blir du fakturert 49,-kr ekstra hver mnd. Dette har jeg fått bekreftet av Tele 2, da jeg jobber med salg av mobiler. "Bestiller du nytt nummer sammen med Champion og ny telefon vil minimumsdebiteringen på abonnementet gjelde fra første måned." Tele2.no Men, det er fortsatt litt biligere enn å kjøpe uten abonnement, så kjør på!

Lenke til kommentar

Hvis man ikke bruker simkortet, så blir du fakturert 49,-kr ekstra hver mnd. Dette har jeg fått bekreftet av Tele 2, da jeg jobber med salg av mobiler. "Bestiller du nytt nummer sammen med Champion og ny telefon vil minimumsdebiteringen på abonnementet gjelde fra første måned." Tele2.no Men, det er fortsatt litt biligere enn å kjøpe uten abonnement, så kjør på!

 

Da kan du klage til Siba. De reklamerer med en minste totalpris som skal være riktig. I motsatt fall er det falsk markedsføring...

Lenke til kommentar

Joda jeg ser frustrasjonen, men de MÅ ikke tilby telefonene så billige. Jeg antar de har regnet på det og funnet ut at de tjener på det totalt sett, ellers hadde de neppe lagt ut tilbudet, men heller lagt på 150kr på bunnprisen og unngått ekstragebyr for å veie opp for den lille prosenten som velger å ikke bruke abbonementet.

 

Det virker bare veldig merkelig.

Lenke til kommentar

Sånn jeg ser det, så vil alle operatørene at du skal bytte til dem. Veldig mange som bytter abonnement svært sjeldent (selv om det har blitt mer av det nå i nyere tider). Det jeg tror de tenker er at etter at man har blitt Tele 2 kunde, så er man det en stund. Og hvis man er en familie, så flytter man ofte mange nr til den operatøren og oppretter frifamilie osv. Det er sånn de tjener penger, de tjener ikke på salg av mobil :)

Endret av darknesss
Lenke til kommentar

Joda, men det er vel regler for slike ting? Det blir som å si at du får kjøpe en dorull av meg for 1 krone i måneden i 12 måneder, men om du bruker mer enn 2 ark per dag må du betale 50 øre ekstra i måneden, og om du ikke bruker ett eneste ark må du også betale 50 øre ekstra i måneden.

 

Det blir bare weird :p .

Lenke til kommentar

Fant denne diskusjonen på SIBAs facebookside:

 

#

Kunde ok. Men er det minimumsdebitering hver mnd? Hvor mye koster abb pr mnd?

 

#

Siba Norge Det koster 239 kroner pr. måned for Champion Mega.

 

#

Kunde 2 Minimumsdebitering er 45,- hvis ikke jeg husker feil.

 

#

Kunde 1 Isåfall kan man ikke reklamere for "minste totalpris" 3068 ved nytegning på en samsung Galaxy S2.. Legger man til minimumsdebiteringen blir det kr 500 mer..

 

#

Siba Norge Hei, jeg tror du tenker på vanlig Championsabonnement. Da er minimumsdebitering 49. På Champion Mega er det 239 kroner pr. måned. Minste totalpris på 3068 kroner stemmer da ved videreføring. (1 kr + 239 x 12 måneder = 3068,-.) Ved nytegning betaler du et engangs etableringsgebyr på 199 kroner.

Endret av KennethJS
Lenke til kommentar

Hvis man ser på Tele 2 sine sider, så opplyser de om noe helt annet:

"Bestiller du nytt nummer sammen med Champion og ny telefon vil minimumsdebiteringen på abonnementet gjelde fra første måned." Jeg forstår dette som om at minimumsdebiteringen gjelder utenfor de 239,-kr siden det står nytelefon. Må nesten høre med Tele 2.

Lenke til kommentar

Hvis man ser på Tele 2 sine sider, så opplyser de om noe helt annet:

"Bestiller du nytt nummer sammen med Champion og ny telefon vil minimumsdebiteringen på abonnementet gjelde fra første måned." Jeg forstår dette som om at minimumsdebiteringen gjelder utenfor de 239,-kr siden det står nytelefon. Må nesten høre med Tele 2.

 

Har sjekket opp litt "Champion" og "Champion MEGA" er ikke det samme abbonementet. "MEGA" tilbys bare direkte fra forhandler, sammen med "GIGA"

Lenke til kommentar

Eneste måte og sjekke det med operatørlåsen sikkert på er og sende Siba en mail og spørre, ellers støtter jeg forslaget om at SII blir det beste kjøpet her. Totalprisen blir 3158,- ink frakt og etablering, litt over summen du hadde planlagt og bruke, men det gir deg en god telefon du kan ha en stund fremover.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Selv om du ikke bruker abbonementet er det et mye bedre kjøp, siden du kan låse opp operatørlåsen gratis (hos telenor og netcom i alle fall) og legge det nye abbonementet sitt simkort i skuffen og aldri bruke det.

 

Det er som regel det jeg gjør dersom jeg finner telefonen billigst med et abbonement jeg ikke vil ta i bruk.

Men da må du vel betale i 12 mnd. for et abonnement du ikke bruker? Kan vel ikke svare seg?

Endret av todee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...