Gå til innhold

tv: Den lille Apple tv-tråden (les første innlegg)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Men ikke for ATV 3 1080p vel?

Nei dessverre

 

Må bare spørre ut av uvitenhet, men Apple TV 3 er ikke det samme som Apple TV 3 1080P? Finnes det to forskjellige versjoner av denne (ATV3), hvor den ene får JB og den andre ikke?

 

Edit: Glem det, ser at det er snakk om firecore sin software :blush:

Endret av Duckhunter
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Jeg må bare dele med dere ett helt genialt oppsett som jeg kjører, vett ikke om det er nevnt i noen av de andre sidene siden jeg bare har skummet gjennom.

Jeg trodde jeg hadde gjort tidenes bomkjøp når jeg kjøpte meg en atv 3, men kjøpte meg netopp en andre:)

 

Jeg har da altså to apple tver, en til soverom og en til stue. Nede i kjelleren har jeg satt opp en pc som tar seg av håndtering av filer, om det skal være filmer, musikk eller serier, jeg har fikset slik at den kjører oppdateringer hver 12 time, og får ned det ferskeste av det jeg selv har satt opp. På pcen i kjelleren har jeg innstallert plex media server, så når f.eks. Modern family har blitt lastet ned, så legges den direkte inn i plex.

På ipaden har jeg lastet ned plex, slik at alt jeg har nede i kjelleren kommer opp på skjermen på ipaden, med metadata og det hele, ala plex style rett inn på ipaden. Og her kommer det fine: plex appen har støtte for airplay, så dermed kan jeg se gjennom hele bibioteket på ipaden, og sette på en film direkte fra senga og strømme den direkte på tven.

Noen flere fine funksjoner denne plex appen har, er nedlasting av alt innhold i bibliotek for å så se dette i offline mode osv. Og for en litenpeng kan du til og med være på hytta og streame innholde som du har hjemme på pcen, anbefales på det sterkeste!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...