Gå til innhold

tv: Den lille Apple tv-tråden (les første innlegg)


Anbefalte innlegg

Personlig liker jeg atv flash bedre enn både Plex og Xmbc, mindre rot og alt bare fungerer i tillegg til at det ligner på det vanlige ios-grensesnittet. Har heller ingen problemer med at ting går tregt bortsett fra når jeg har lagt inn veldig mye nytt på serveren men det løser seg med en restart.

 

Jeg har koblet min a-tv med hdmi til tv for bilde og med optisk til stereoanlegget, har null problemer med lyden.

 

Grunnen til at jeg koblet det slik (i stedet for hdmi til forsterker sammen med alle andre dingser og kun en hdmi ut til tv) var i utgangspunktet manglende hdmi-innganger på min forsterker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, kobling kan gjøres på mange måter. Jeg har kun 1 HDMI-inngang på TV'en og går derfor med HDMI fra Apple TV-boksen til en Denon 4306. I tillegg til benyttes HDMI-innganger i 4306 til DVD-spiller og TV-dekoder.

 

Jeg kan også koble Apple TV-boksen til 4306 optisk, men usikker om det har noen hensikt??

Antar jeg benytter DAC i 4306'en uansett.

 

Om det har noen hensikt å benytte ekstern DAC avhenger vel om denne er >> bedre enn DAC'en i 4306'en.

Lenke til kommentar

Hmm, må vel ta en litt nøyere gjennomgang av feilkilder når eksamensperioden er slutt.

 

Men hvordan er aTv flash i forhold til XBMC? Jeg tenker på menyene, info om filmer og serier, klarer den å hente ut slikt like bra som XBMC? og tekster osv, finner den det like enkelt? Enkelt og greit - er det verdt de 30$ ? (ikke at det er allverdens heller...)

Lenke til kommentar

Det er nok ikke fullt på høyde med XBMC men jeg har ennå tilgode å se at den ikke klarer å finne informasjon om en film. Av og til er det litt sære valg med albumcover men det løser jeg selv ved å laste ned det jeg vil ha og lagre det som jpg fil sammen med filmen (lagres med samme navn), men det har jeg sjeldent behov for. TV-serier kan den av og til slite med å finne episode-info om de aller nyeste, det er et forbedringspotensiale her. Er litt usikker på hvilken database (evt flere) de bruker, har ikke satt meg så nøye inn i det.

 

Ellers så ble det sluppet en ny versjon av atv flash idag, der kom bl.a en av de mest etterspurte funksjonene - og akkurat det du spør om - nemlig støtte for undertekster.

 

Les mer her aTV Flash (black) 1.6.

 

Kult med netflix, har ikke testet det heller, hadde tenkt å legge det inn hos fattern når jeg får somlet meg dit en dag.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har en Apple TV2 med aller nyeste software. Oppgraderte i dag, etter mye knot med jailbreak. Ville heller ha kun Netflix enn ingenting.

 

Nå ønsker jeg å legge inn eldre programvare, slik at jeg kan ha Plex og untethered boot. Før hadde jeg 4.2, og dette fungerte fint helt til en gjest fant det lurt å oppdatere programvaren når ATV2-en spurte om det. Plex støtter maksimalt 4.4.4, men for å få untethered boot bør jeg kanskje ned til 4.3 eller 4.2?. Jeg har fulgt alle guider jeg fant om Jailbreaking, men jeg stopper opp ved selve Jailbreakinga. Seas0npass gir meg bare "This apple tv is not eligible for this version" hvis jeg prøver noe eldre enn 5.0(ved å høyreklikke på "Create IPSW"). Dette skjer også hvis jeg holder shift og venstreklikker Create IPSW for å velge en ipsw-fil fra pc. Visstnok er det noe galt med selve Seas0npass-programmet, men den feilen har vedvart i snart to måneder. Jeg har prøvd tidligere Seas0npass-versjoner, da fikk jeg diverse andre feilmeldinger som hadde den ene håpløse fixen etter den andre.

 

Long story short: Jeg vil ha jailbreaket 4.2 eller 4.3 med untethered boot på min Apple TV2. Fortell meg hvordan :)

Lenke til kommentar

Problemet ditt er at Apple ikke lengre støtter de gamle versjonene i iTunes og da fungerer ikke jailbreaken slik den skal. Dette går å løse men det blir for omfattende for meg å forklare det da jeg ikke har prøvd det selv, har bare lest om det på forumene til firecore-gjengen. Du er avhengig av en windows-pc for å få det til å fungere også tror jeg.

 

Anbefaler deg å lese litt her.

Lenke til kommentar

Nå har jeg feilsøkt litt mer hos meg, det eneste som kan være feilkilden mtp på lyden er enten tven eller ATVen selv. Jeg orker ikke å sende den inn nå, satser på det er tven det er noe gale med da denne skal byttes ut om ikke så altfor lenge uansett.

 

Prøvde ATV flash nå, men må si at jeg gikk raskt tilbake til XBMC igjen, altfor få muligheter til å bestemme ting selv her. For eks. vil jeg gjerne rydde opp i hovedmenyen (ta vekk MLB og NBA osv - vet at dette går, men er litt stress), jeg ville også laget en "snarvei" til for eks. film mappen min i hovedmenyen, dette ser ikke ut til å få til. Den var heller ikke like flink til å finne hverken film navn eller metadata for filmer og serier som XBMC, dette kanskje fordi jeg har en noe rotete mappestruktur, men XBMC fikser biffen! Den klarte ihvertfall ikke å skjønne strukturen i TV-serie mappen min.

 

XBMC er litt mer knot i begynnelsen, det er jeg enig i - men slik jeg ser det er det verdt det. Det er uendelig flere tilpassningsmuligheter her og jeg synes det er mer brukervennlig når det først er satt opp. Og finner man et skin man liker blir det fort penere enn de nye menyene på ATV, personlig liker jeg Rapier skinet veldig godt - enkelt og elegant.

 

Jeg hadde forresten litt vanskeligheter med å jailbreake den på nytt etter jeg oppdaterte til iOS 5.0.2, men tredje gangen gikk det fint :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

kjøpte meg en apple tv boks i går, men sliter med at alt går utrooolig tregt på macbooken min når apple tv står på, får heller ikke spillt av musikk via AirFoil.

Ser også ut som at macbooken mister internettforbindelsen når apple tv er kobler opp mot macbooken...

Hva har jeg gjort galt? :)

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Internetthastigheten skal ha null å si for AirPlay da det foregår lokalt, her kan jeg fyre opp 1080P filmer i toppkvalitet fra MacBook Pro 15" Retina uten problemer, men så har jeg et relativt oppegående nettverk med Cisco RV 220W Small Business router, Cisco Small Business gigabit switcher og Netgear WNDR4500 for 3x3 stream 2.4GHz og 3x3 stream 5.0GHz trådløst, og Apple TV er koblet opp med kabel og ikke trådløst selv om trådløst i teorien kan kunne gi bedre ytelse ettersom Apple TV leveres med 10/100mbit og ikke gigabit ethernet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...