Gå til innhold

tv: Den lille Apple tv-tråden (les første innlegg)


Anbefalte innlegg

AirPlay? På min ATV2 bruker jeg atv flash (personlig synes jeg denne er mye bedre enn XBMC på ATV2). De jobber med en versjon til ATV3. Siden det er ganske få forskjeller fra ATV2 og ATV3 mener de at det kommer til å være lett å porte over mediaplayer til ATV3. ETA: 1 måned cirka.

Endret av Kimma16
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den norske nettbutikken til Apple er nå åpen for forhåndsbestillinger av Apple TV3. Bestilte min i dag tidlig.

 

Planlegger å gå over til aTV Flash (Black) jeg og etter å ha brukt XBMC i noen måneder, men venter på jailbreak av 5.0. Da jailbreaker jeg min gamle Apple TV2 og gir den til en kompis for en kebab.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Og der var første jailbreak for 5.0-softwaren klar. Fungerer foreløpig kun på atv2 og er en s.k tethered jailbreak, dvs at man må ha sin mac/pc tilkoblet atvn når man starter den.

 

Har hatt det selv tidligere (tethered jb) og det fungerte fint bortsett fra at jeg bor i et område der strømmen forsvinner litt for ofte til at det blir verdt å ha de seneste funkjsonene, derfor venter jeg til det kommer en untethered jb.

 

Morsomt hvis noen her gidder å prøve det og gi en tilbakemelding om hva de synes :)

 

Les mer her: http://blog.firecore.com/7437

Lenke til kommentar

God morgen,

 

Et par spørsmål ifm. optimalisering av bruken av min nyinnkjøpte ATV3:

 

i) Netflix: Hvordan får jeg enklest mulig tilgang til dette fra Norge?

 

ii) Spotify-streaming fra MB-air og iPhone. Hvordan gjøres dette enklest mulig?

 

iii) Bilde- og lydoverføring fra MB-air til ATV3 - hvilken metode er best? (Jeg ønsker å spille av en .mkv-fil på TVn fra MBAen. Filmen hentes fra en harddisk koblet til Airport Extreme-routeren)

 

Håper noen kan hjelpe meg med dette :)

Lenke til kommentar

Før du får gjort noen av delene må du jailbreake den og foreløpig finnes det ingen jb til atv3 (tror jeg). Men følg med på bloggen eller facebooksiden til firecore.com så får du kjapp oppdatering når det kommer.

 

1. Har ikke testet dette selv men går utifra at det bare er å bruke http://unblock-us.com/ og kjøpe en netflix-konto. Mener det har vært nevnt på forumet at noen her har gjort det, men som sagt har jeg selv ikke testet det så kan ikke hjelpe mye her.

 

2. Fra iphone er det så vidt jeg har forstått bare å bruke airplay, har ikke iphone selv men regner med at det er et ikon inne i selve appen som lar deg sende lyden til a-tvn. Fra mba kan jeg trygt anbefale programmet airfoil som sender lyd fra et hvilket som helst program og videre til din a-tv.

 

3. Finnes mange løsninger her, selv valgte jeg den jeg mener har enklest grensesnitt slik at hvem som helst i famiiien kan bruke det uten problemer og gikk derfor for atv-flash, jeg har mine media lagret på en time capsule og det fungerer glimrende sammen med nevnte program.

 

 

PS: Til sommeren når os x mountain lion kommer så vil det så vidt jeg har forstått det støttes airplay fra mac også.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har nå nå jailbreaket Apple TV gen 2 siste software v 5.0.1 vha Seas0nPass.og installert aTV Flash. Alt har gått som smurt. I aTV Flash ligger både Plex Client og XBMC. Om jeg velger å bruke en av disse vet jeg ikke ennå. Er usikker på om Apple-box'en "snurrer sakte rundt" om jeg tar den helt ut og installerer alle programmene. Noen med erfaringer?

 

Har fått opp NRK Nett-TV via nettleseren i aTV Flash, men manøvreringen var noe tungvint. Noen som har brukt NRK Nett-TV og eller TV Zuma gjennom aTV Flash ? Erfaringer?

Lenke til kommentar

Jeg testet det også i nettleseren for lenge siden men syntes ikke det fungerte bra så ga det opp. Kjekt at du fikk jailbreaken til å fungere, vet ikke helt selv om jeg gidder å oppgradere da jeg er fornøyd med måten min fungerer på. Jeg har kjøpt en apple-tv til fattern som jeg ikke har jailbreaket ennå så det er mulig jeg prøver det på hans først.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvilken type nettverksdisk jeg skal velge. Er fornøyd med brukervennligheten til Apple og har derfor sett på Time Capsule. I tillegg til Apple TV, har jeg Airport Extreme, iPad og iPhone.

 

Alternative nettverksdisker jeg har sett på er Synology DS212j, Netgear Ready NAS og VERBATIM MediaShare NAS.

 

Brukervennlighet er viktig :-)

Noen innspill / anbefalinger??

Lenke til kommentar

Jeg gikk for Time Capsule selv, mest pga at jeg følte det ville fungere med resten av Apple-oppsettet og at jeg rett og slett ikke har noe særlig peiling på nettverkslagring. Den fungerer veldig fint for meg og jeg hadde ingen problem med å sette den opp (bruker den som ren nettverkslagring, ikke som backup-disk som jeg antar er det den egentlig er best til)

Lenke til kommentar

Heisann,

jeg har hatt min ATV2 en stund nå, jailbrekat den når jeg fikk den med 4.3 (tror jeg), har lagt inn XBMC og er velidg fornøyd med grensesnitt og brukervennlighet (vel å merke etter den er satt opp ordentlig, mye styr for å få det slik jeg vil ha det!)

 

Jeg må si jeg digget denne lille boksen til å begynne med, men ikke så mye nå lenger, den er vanvittig treg når jeg kjører XBMC ihvertfall.

Og lyden, fyttigrisen så dårlig lyd! Jeg har langt ifra det beste opsettet (ATV til Grundig tv med HDMI og lyd ut til Sony minianlegg), men innimellom er lyden skikkelig grøtete og ræva. Har prøvd både å streame via Airplay, via iTunes og i XBMC, musikken er alltid dritt omtrent. Lyd fra film varierer stort, noen ganger funker det bra andre ganger ikke, på de samme filene, veldig rart. Ikke noe problem med filene da de fungerer bra andre steder. anlegget er det heller ikke noe gale med. Noen som har noen tips for dette?

 

 

Ser nå at jeg må prøve å oppdatere til nyeste programvaren og jailbreake på nytt, får håpe det hjelper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...