Larserik78 Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Hei! Jeg har en gammel asus med AMD athlon64 x2 dual, core prosessor 4200+, 2,2GHz med 3GB ram. Den gjør jobben greit med litt hobby videoredigering, men tenkte å oppgradere noe - vil ikke kjøpe ny PC akkurat nå selv om denne er gammel så fungerer den greit nok. Er ikke helt sikker på skjermkort(skiftet for mange mange år siden...) og hvordan jeg skal kjøpe - vil ikke kjøpe ny PC ennå. skjermkortet som er i er ATI radeon xpress 1250. Hvilke skjermkort kan jeg kjøpe og hvilket anbefales? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Er det en bærbar maskin det er snakk om så er det fint lite du kan oppgradere. En SSD(Solid State Drive) er den oppgraderingen som gir mest effekt for pengene, hvis det i det hele tatt er mulig på den maskinen. Lenke til kommentar
Larserik78 Skrevet 6. november 2011 Forfatter Del Skrevet 6. november 2011 er en stasjonær pc! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 X1250 er integrert. Så du må sjekke om du har en PCIe x16-slot. Hva er målet ditt for oppgraderingen? Spillytelse, videoredigering, OS-bruk? Gjerne litt spesifikk programmer. Lenke til kommentar
Larserik78 Skrevet 6. november 2011 Forfatter Del Skrevet 6. november 2011 skal brukes til videoredigering. som den eksperten jeg er - not må d forklares litt nærmere angående pci. jeg trodde d bare var å kjøpe skjermkort pci å kjøre på... pc'en forresten ca 3år. hvordan vet jeg om det er kompatibelt eller ikke? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Skjermkort anno 2011 har pci-e connector mens den gamle standarden var AGP. Disse går følgelig ikke overens så du må vite hvilke connectorer hovedkortet ditt har. Hvis du kan finne modellbetegnelsen på kortet så er det bare og google det eller gå til asus hjemmeside så står det der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå