Gå til innhold

Hvorfor opplyser ikke sosiale medier om hva du gjør galt?

Anbefalte innlegg

Siden dette problemet forhåpentligvis kan ramme mange så våger jeg meg på en tråd om saken..

Du undrer deg kanskje over hva jeg er så fortvilet over og tenker at dette kunne jo aldri skje deg?

Det er mulig at du er en person som alltid kun skriver politisk korrekte ting på veggen din eller aldri sier stygge ord, men alle er ikke like.

Uansett.. for ett år siden ble jeg kort og brutalt kastet rett ut på gata av facebook, som den gang egentlig ikke så seg betinget til å oppgi hvorfor og hva jeg hadde gjort.

Dvs.. de gav jo en liste over ting man kunne få støvelen i ræva for, men google derimot (min elskede google) gadd jo ikke det engang.

Hvorfor er det slik egentlig?

Kan ikke facebook og Google som tross alt registrerer disse overtrampene være mer tjent med å gi en advarsel slik at brukerne kan gjøre noe med "problemet".

Da vet vi jo tross alt hva man har gjort gale i det minste.

Nå er jeg tidenes største spørsmålstegn her.

Jeg er riktignok ikke like forbanna som sist, men jeg føler det likefullt som svært krenkende da jeg nå ikke har tilgang til min egen epost, youtube kanal og eller blogg...

Og hvor gjorde jeg en feil?? Hvordan kan jeg unngå det samme i fremtiden?

Og hvordan kan jeg stole på slike tjenester når de deaktiverer kontoen uten forvarsel?

Burde ikke sosiale medier ta et visst ansvar slik som de aller fleste forum faktisk gjør ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ei veninne som for et par uker siden lastet opp en film på facebook. Filmen besto av bilder hun hadde tatt selv, med bakgrunnsmusikk. Bakgrunnsmusikken hadde hun fått ved å laste ned en sang fra youtube ved hjelp av et verktøy.

Hun fikk denne filmen slettet, med en advarsel:

"Vi har fjernet videoen med tittel blabla som ble lastet opp 6:54pm October 23rd, 2011. Dette gjorde vi fordi den ser ut til å inneholde opphavsbeskyttet materiale som eies av en tredjepart, f.eks. et videoklipp eller bakgrunnsmusikk. Hvis du mener dette materialet ble fjernet ved en feiltagelse, kan du sende inn et motkrav til den såkalte krenkelsen ved å følge lenken nedenfor. Vær oppmerksom på at hvis du laster opp denne videoen på nytt uten å legge ved et notat hvor du hevder din uskyld (Counter notice), eller laster opp en annen video som bryter en tredjeparts rettigheter, kan dette innholdet bli fjernet. Dette kan føre til at tilgangen til Facebooks videoapplikasjon, eller din Facebook-brukerkonto, blir fjernet."

Så... De sier faktisk ifra, i allefall noen ganger.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Google åpnet forresten kontoen min etter at jeg sendte dem en klage :thumbup:

We apologize for any inconvenience you may have experienced. The issue you described should now be resolved.

Det tok faktisk ikke mer en knappe 2 timer så var alt tilbake...

Det var imponerende raskt behandlet da...

Men noen grunn har jeg fortsatt ikke fått :thumbdown:

Lenke til kommentar

Har ei veninne som for et par uker siden lastet opp en film på facebook. Filmen besto av bilder hun hadde tatt selv, med bakgrunnsmusikk. Bakgrunnsmusikken hadde hun fått ved å laste ned en sang fra youtube ved hjelp av et verktøy.

Hun fikk denne filmen slettet, med en advarsel:

"Vi har fjernet videoen med tittel blabla som ble lastet opp 6:54pm October 23rd, 2011. Dette gjorde vi fordi den ser ut til å inneholde opphavsbeskyttet materiale som eies av en tredjepart, f.eks. et videoklipp eller bakgrunnsmusikk. Hvis du mener dette materialet ble fjernet ved en feiltagelse, kan du sende inn et motkrav til den såkalte krenkelsen ved å følge lenken nedenfor. Vær oppmerksom på at hvis du laster opp denne videoen på nytt uten å legge ved et notat hvor du hevder din uskyld (Counter notice), eller laster opp en annen video som bryter en tredjeparts rettigheter, kan dette innholdet bli fjernet. Dette kan føre til at tilgangen til Facebooks videoapplikasjon, eller din Facebook-brukerkonto, blir fjernet."

Så... De sier faktisk ifra, i allefall noen ganger.

Jeg lurer på om dette kan være grunnen til at lyden på to av mine facebookvideoer plutselig er borte. Kan facern bare fjerne lyden sånn? Men der er det jo faktisk jeg og ei anna som synger, så skjønner ikke at det kan være noen problemer med opphavsretten sånn sett :/

Send enda en mail αкαѕнα, og krev en grunn!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...