Star Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 (endret) Kjøpte en HTC telefon hos Euronics (nettbutikk) i Februar. Telefonen har tidvis vært helt på tur, og i det siste har den kun fungert etter eget godtbefinnende. (restarter med jevne mellomrom, henger seg, ringer på egenhånd ++++ listen er relativt lang) Kontaktet Euronics i håp om at dette skulle bli en kjapp reklamasjonssak og et kort verkstedopphold. Ingen svar fra Euronics på nærmere 2 uker. Sender epost på nytt - denne gang til generell kundeservice (ikke verksted). Får omsider svar etter en drøy uke, og utveksler info om telefon slik at serviceordren kan godkjennes. Nye 2 uker med total stillhet. Etterlyse telefonen og videre instruksjoner på hvordan denne skal sendes inn. Ny uke med totalt stillhet. Kontakter på eget initiativ Deltaservice (som jeg regnet med skulle foreta servicen). De ser at den er registrert, men vet ikke hvorfor fraktpapirer etc. ikke er sendt ut.... Tar på ny kontakt med Euronics og får etter 1 uke til svar at det er problemer med systemet som skriver ut fraktpapirer. Får forklart at dette er ordnet og at en ansatt jobber med utsendelsen av papirene. Hører ingenting på enda en uke, og purrer på ny. Får samme beskjed som sist, med nye forsikringer om at systemet nå er i orden. Vedkommende gir info om at papirene sendes snarest, og vil være hos meg i løpet av 2-3 dager. Har ventet en ny uke - ingen papirer. Dette er muligens den slappeste og mest useriøse butikken jeg har vært borti noen gang. Har til dagsdato ventet i snart 60 dager på ingenting. Telefonen var billig, men der stoppet også fordelene med butikkvalget. Anbefaler å bruke en annen aktør, med mindre man kjøper billig ræl eller forbruksmateriell som kan kastes etter kort tids bruk.. Endret 5. november 2011 av Star 1 Lenke til kommentar
Loko Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Siden avhjelp ikke har skjedd innen rimelig tid så vil jeg påstå at du nå kan rette et hevingskrav mot euronics. Det er ikke ditt problem ta dem har dataproblemer, du skal forholde det til den datoen du først ga beskjed om at du trengte et avhjelp 1 Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Dårlig service ser jeg. Men jeg ville aldri ha ventet så lenge på en epost før jeg hadde tatt en telefon og mast. 2 dager, MAKS. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Krev heving, som Loko sier. Avhjelp skal gjøres innen rimelig tid, og rimelig tid er av praksis i bransjen satt til 5-6 uker fra du melder fra om feilen. Om det her er gått 7-8 uker er du klart over grensen allerede, og fortsatt har du ikke fått sendt inn varen. Det er da forventet minst 2-5 uker til med venting. Fremlegg hevingskrav ASAP, og krev tilbakebetaling av hele kjøpesummen. Gå så til en annen butikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå