Gå til innhold

NEC ND-1300A og Verbatim fungerer ikke!

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg NEC ND-1300A intern dvd-brenner. Har prøvd å brenne fra Pinnacle Studio 8. Prøvde først en Verbatim DVD-RW (1x). Da ble brenningen avbrutt midt i. Prøvde senere en Verbatim DVD-R (2x). Først så godkjente den ikke platen før etter mange forsøk. Da den endelig godkjente den og begynte å brenne, ble den avbrutt som sist. Hva er feil? Er ikke Verbatim de beste platene som NEC ND-1300A godkjenner gledelig? Bør jeg bruke 4x plater? dvd+r/w er ikke interessant for meg, kun "minusformatet". Det blir dyrt å ødelegge plater ved at brenningen blir avbrutt. Halve filmer er lite interresant å spare på. Har noen en firmware til brenneren som er 100% trygg å bruke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er folk som har "analysert" firmvaren og oppdaget at Nec faktisk har noen bugs i firmvaren,som gjør at brenneren blir veldig kresen på mediumet bla.

Dette er info som jeg leste på en hardware side og det finnes en "pirat" firmvare som gjør brenneren raskere,mer stabil og at den spiser alt av medium den får.

No bull... dette gjelder Nec ND 1300-a serien

Jeg fant denne info på www.google.com,og søkte med noe al'a:"nec nd1300a+medium+firmvare"

2 cent

Lenke til kommentar
Det er folk som har "analysert" firmvaren og oppdaget at Nec faktisk har noen bugs i firmvaren,som gjør at brenneren blir veldig kresen på mediumet bla.

Det er NEC som har gjort seg avtaler med TDK, verbatim og andre store plateprodusenter. Denne avtalen går ut på at brenneren bare godtar ikke-så-billigplater fra disse produsentene. Derfor er brenneren så billig.

Som sagt så finnes det ny firmware som fikser dette.

Lenke til kommentar

Jeg har brent flere DVD-RW 2x plater på min NEC 1300A uten problemer, og det var før jeg flasha med den nye firmwaren(den 'hacka' firmwaren).

Så det kan nok være en annen grunn enn selve brenneren.

Jeg har brukt Nero 6.

Er kanskje Pinnacle programvaren som har problemer i forhold til NEC brenneren? Kanskje det i så fall finnes en oppdatering/patch? Nero kommer jo stadig ut med patcher som støtter nye brennere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...