Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg føler depresjon, er det flere som meg? Noen tips?

emwa

Anbefalte innlegg

Har vel vært deprimert hele livet, men i det siste har jeg kjent depresjonen på et ganske nært hold.

Noen ganger når jeg er deprimert kan jeg på en måte kjenne at det gjør vondt i sjelen. Det er akkurat som om noe samler seg til en stor vond knute,uten at jeg kjenner det fysisk.

Jeg vil bare gråte hele tiden. Jeg kunne begynt å gråte nå for eksempel. Men det er allitd denne vonde følelsen innerst inne.

Noen andre deprimerte som føler det samme som meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jeg skjønner akkurat hva du mener(eller tror jeg gjør det). Man er bare så utrolig lei seg, du har ikke noen glede lenger. Ikke når du spiser, er med venner, ser på film eller annet som vanligvis gjør meg glad. Bare ligger i sengen og daffer og tenker på hvor jævlig alt er. Blir også utrolg likegyldig. Men kjenner en form for smerte, selv om den ikke er fysisk, så har jeg det rett og slett vondt. Jeg vil gråte, men får det ikke til. Alle andre følelser blir også borte, som kjærlighet, lykke, seksuell stimulering etc. Har det heldigvis ikke sånn nå lenger(iallefall ikke like sterkt), men husker hvor jævlig det var.

Postet av anonym: b263c836c6056ec340a266333204823a

Lenke til kommentar

Har det som deg jeg også.. Har vært det i flere år nå, går liksom aldri over heller, så klart noen dager er bedre en andre men som regel føler jeg meg helt jævlig. Veit egentlig ikke hvor lenge jeg klarer dette her. Ser ikke glede i noe som helst og greier ikke og ta kontakt med folk lenger så det blir til at jeg sitter her da..

Postet av anonym: 1bd7bfb94ed920f5f2c5ce40ea572623

Lenke til kommentar

Har det som deg jeg også.. Har vært det i flere år nå, går liksom aldri over heller, så klart noen dager er bedre en andre men som regel føler jeg meg helt jævlig. Veit egentlig ikke hvor lenge jeg klarer dette her. Ser ikke glede i noe som helst og greier ikke og ta kontakt med folk lenger så det blir til at jeg sitter her da..

Postet av anonym: 1bd7bfb94ed920f5f2c5ce40ea572623

Jeg har, og er enda deprimert. 12 år har gått, og jeg klarer meg. Kontakt fastlegen din, og be vedkommende henvise deg til terapi.

Du kan også be om medisiner, noe som er greit i oppstartsfasen (les:terapi).

Nå er ikke jeg en lege, men anti-depressiva gjør deg ganske monoton, noe som er både bra og dårlig.

Jeg har prøvd alle medisinene i katalogen, men jeg kommer ikke til å anbefale deg noe, da jeg ikke er kyndig til det. Som sagt: ta en prat med din fastlege, så begynner du iallefall ett sted.

Det finnes alltids ett lys i enden av tunnelen. Det kan jeg underskrive på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...