Liquefy Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Hallo. Jeg er 15 år og har tenkt å kjøpe meg en moped. (Skal ikke bruke den enda, tenkte det var greit å kjøpe før vinteren) Tror jeg må ta trafikalt grunnkurs, hvor mye koster dette? Og hvor mange ganger er man på grunnkurset? Er det noe mere en grunnkurset, teorien og oppkjøringen jeg må ta? For teorien må vel man pugge, hva skal man lese i osv? Og har ikke noe mye peil på moped, men skal ha den kun i 2 år, for så å kjøpe meg bil, så har ikke tenkt å punge ut noe veldig mye. Har ikke satt en spesifik grense men vil ikke bruke noe mye mer enn 13-14.000 Skal ikke ha en trimmet moped, det går fortere men skaper bare trøbbel, vis jeg blir tatt med trim blir det en saftig bot he-he. Og skal bare bruke den til å komme meg til skole/venner/trening (relativt korte strekninger 6-7km) Så 3-4 minutter forskjell spiller vel ikke så stor rolle. Har da sett litt rundt på finn.no på mopeder, og skal da ha en moped (ikke scooter). Er litt vanskelig for mange er trimmet og langt unna, vil ikke dra helt ned til kristiansand f.eks (bor i trondheim) Noen som har noen tips? Så på denne som så veldig fin ut http://www.finn.no/finn/mc/scooter/object?finnkode=31485117 Vet ikke om Rieju er et bra merke? Eller om det er en bra modell. På forhånd takk for alle svar :-) Lenke til kommentar
Desu Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Du trenger bare grunnkurs og kjøring, priser varierer fra sted til sted. Det er ikke noe oppkjøring på moped, bare et par timer med kjøring sammen med flere elever rundt om i byen der du lærer det grunnleggende. Selvsagt må du pugge før teorien, da er det ei egen bok for moped du kan få kjøpt hos trafikkskolen, eventuelt kan du bruke sider som prove.no osv i tillegg. Rieju er greit nok, men om du skal kjøre originalt vil jeg heller anbefale Derbi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå