Gå til innhold

Nettside brenner seg inn i LCD skjerm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fleste TVer skal ha et program som kjører igjennom farger/svart/hvit for å kvitte seg med slike innbrenning.

Ok, ja mente jeg har hørt om noe sånt man kan ikke finne det

på min LG (den er 5 år gammel da)

Kan det være noe av det som står her på bildet? Det er bare

det at det kun er den ARC jeg får tilgang til, de andre valgene

der er ikke aktiverte ser det ut til.

post-12139-0-74297100-1320518389_thumb.jpg

Endret av groenn
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Blir verre og verre, og begynner nærme seg grensa for

å kunne brukes lenger. Synd, for alt virker helt fint ellers.

Bare prøve en gang til: Noen som har ringeste idéer angående det

siste jeg skrev i forrige innlegg?

Eller noe annet lurt tips om et eller annet som kan prøves?

Lenke til kommentar

Problemet oppstår når krystallene i lcd panelet ikke går tilbake til hvilestilling.

Det riktige begrepet er vel "image persitence". På nye skjermer er ikke dette vanlig, men som nevnt tideligere er det ikke helt unormalt på eldre paneler.

Skermen din kan selvsagt være ødelagt, og det er ikke sikkert at hjelpemidler for plasma vil hjelpe deg. Gi det allikevel en sjanse.

Uansett kan det være verd å prøve å ha et helt hvitt bilde i lang tid. Alternativt skrur du skjermen av noen dager.

Lenke til kommentar

noen av de eldre lcdene fikk permanent innbrenning, dette er panelslitasje\feil.

Tror ikke du klarer å "viske" vekk innbrenningen slik du kan med en plasma.

Plasma har hatt langt større problemer med innbrenning, både permanent og midlertidig, i alle år, dette har vært et stort salgsargument for lcd, der problemet kun gjelder veldig veldig få (og gjerne veldig billige) lcd-skjermer.

Lenke til kommentar

Bevares ja... På plasma er retention og potensiell innbrenning noe du må forholde deg til. I det minste de 100-200 første timene du bruker skjermen. Heldigvis har sjansen for å brenne inn en plasma permanent blitt betydelig redusert, men sjansen er der. På lcd er dette som et fenomen å regne.

Lenke til kommentar

Problemet oppstår når krystallene i lcd panelet ikke går tilbake til hvilestilling.

Det riktige begrepet er vel "image persitence". På nye skjermer er ikke dette vanlig, men som nevnt tideligere er det ikke helt unormalt på eldre paneler.

Skermen din kan selvsagt være ødelagt, og det er ikke sikkert at hjelpemidler for plasma vil hjelpe deg. Gi det allikevel en sjanse.

Uansett kan det være verd å prøve å ha et helt hvitt bilde i lang tid. Alternativt skrur du skjermen av noen dager.

Ja nesten sånn jeg har tenkt meg det er, uten å ha peiling egentlig.

De forrige metodene hjalp ikke, man skal prøve det andre også.

Det er i visse mørke nivåer det viser mest da. På hvitt lyse bilder viser det ikke.

Prøvde ta et bilde av sånn det ser ut på bortimot det meste. De linjene man ser er altså gjenskinnet av linker fra den nettsiden.

post-12139-0-37042900-1322174109_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...